اصفهان؛

آغاز كنفرانس سه جانبه تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان در اصفهان

كنفرانس بین المللی سه جانبه تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان در اصفهان آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این همایش با هدف اجرایی شدن تفاهمنامه همكاری علمی بین دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان و به مدت دو روز برگزار می شود .

 این كنفرانس سه جانبه بررسی سوابق و پیشینه تعاملات علمی، فنی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین كشورهای ایران، فرانسه و آلمان و تبادل نظر دانشمندان، صاحب نظران و فرهیختگان كشورهای مذكور برای ارتقای همكاریها را دنبال می کند. 


آغاز كنفرانس سه جانبه تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان در اصفهان

ایجاد زمینه های لازم برای تعامل بین متخصصان داخلی و خارجی، همكاری در پژوهش های مشترك بویژه چاپ مقاله و كتاب و تبادل استاد و دانشجو از دیگر اهداف این همایش است.
در مدت دو روز برگزاری همایش 44مقاله ارائه می شود. 

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم آغاز به كار این كنفرانس گفت: در دنیای كنونی علم و دانش مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد و دانشمندان را نمی توان در پشت دیوارها و مرزهای كشورها محدود كرد.

هوشنگ طالبی افزود: آنچه مهمتر از فناوری برای انتشار دانش است باورها، ذهن و فرهنگ محققان است.

وی با بیان اینكه محققان علم خود را با آسودگی خیال و فارغ از بی اخلاقی ها منتشر می كنند، اظهار كرد: آنچه مهم است باور و فرهنگ شدن تولید دانش در سراسر جهان در ذهن است. 

 استراسبورگ و فرایبورگ از دانشگاه های بزرگ و معتبر كشورهای فرانسه و آلمان و دارای كرسی زبان و ادبیات فارسی هستند.

دانشگاه استراسبورگ (Strasbourg) در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس كشور فرانسه، بزرگترین دانشگاه این كشور با 43 هزار دانشجو و بیش از چهار هزار پژوهشگر است.

دانشگاه فرایبورگ ( Freiburg) نیز به عنوان یكی از دانشگاه های برتر و بزرگ آلمان با 21 هزار دانشجو از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می آید.

دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یكی از دانشگاه های جامع و برتر كشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.

اصفهان دومین استان دانشگاهی كشور با 176 مركز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.