اهواز؛

آغاز برداشت جو از مزارع گتوند

مدير جهاد كشاورزي گتوند گفت: برداشت محصول جو از سطح 1 هزار و 300هكتار از مزارع اين شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بيژن تاجوند بیان کرد: برداشت جو از اواخر فروردين در شهرستان آغاز شده است و تا پايان ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وي متوسط عملكرد اين محصول را در هكتار 1 تن عنوان كرد و اظهار داشت: 1 هزار هكتار از مزارع جو اين شهرستان به صورت ديم و 300هكتار ديگر به صورت گندم آبي است و پيش بيني مي شود 1 هزار و 300 تن محصول جو از سطح اين مزارع برداشت شود.

تاجوند قيمت تضميني خريد هركيلوگرم محصول جو در سال جاري را 10 هزار و 500 ريال اعلام كرد و افزود: محصول جو برداشت شده از مزارع شهرستان جهت مصرف دام استفاده مي شود.

مدير جهاد كشاورزي گتوند با اشاره به اينكه تمام محصول جو برداشت شده در شهرستان مصرف مي شود اذعان داشت: علاوه بر محصول برداشت شده، 3 برابر ميزان برداشت نيز از ساير شهرها و استان هاي ديگر براي مصرف به اين شهرستان وارد مي گردد.

وی خاطرنشان کرد: كارشناسان جهاد كشاورزي شهرستان در تلاش هستند تا با آموزش كشاورزان و گسترش آبياري نوين و مدرن به جاي سنتي، بيش ترين استفاده را از منابع آبي موجود ببرد تا از هدر رفت آب جلوگيري كنند و اين امر موجب گسترش و توسعه محصولات كشاورزي خواهد شد.

شهرستان 74 هزار نفري گتوند در شمال خوزستان و يكي از قطب هاي كشاورزي استان محسوب مي شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.