اهواز؛

راه اندازي كارگاه های توليدي و اشتغالزا در دزفول

مسئول بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج دزفول گفت: 125 كارگاه توليدي در اين شهرستان به همت بسیج سازندگی راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحيم حكيمي نژاد در سومين روز از هفته بسيج سازندگي اقتصاد مقاومتي را كليد حل مشكلات اقتصادي كشور خواند و گفت: براي كمك به راه اندازي كارگاه هاي كوچك و زود بازده در شهرستان دزفول بيش از 14 ميليارد و 200 ميليون ريال وام از سوي بسيج سازندگي دزفول پرداخت شده است.

وي افزود: راه اندازي 15 كارگاه توليد قارچ، 10 كارگاه توليد بلدرچين، كمك به 10 پرورش دهنده زنبور، 3 كارگاه پرورش شترمرغ، 6 كارگاه توليدي دام سبك و 80 كارگاه صنايع تبديلي شامل روغن گيري، توليد عرق گياهي، بسته بندي و سبزيجات از جمله كارگاه هايي است كه با كمك بسيج سازندگي در شهرستان دزفول راه اندازي و يا توسعه يافته اند.

حكيمي نژاد تصریح کرد: ايجاد اشتغال مولد، غني سازي اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و دانشجويان، آباداني مناطق محروم، آشنايي با مهارت هاي زندگي، افزايش اعتماد به نفس و خودسازي را از اهداف تشكيل بسيج سازندگي عنوان كرد و گفت:هجرت به مناطق محروم و گروه هاي جهادي يكي از بهترين فرصت هاي خودسازي همراه با محروميت زدايي است.

وي محروميت زدايي، اقتصاد مقاومتي و اردوهاي جهادي را از عرصه هاي فعاليت بسيج سازندگي برشمرد و اظهار داشت: ارزش معنوي كارهاي بسيج سازندگي در مناطق محروم بسيار بيش تر از ارزش مادي آن است ضمن اينكه در اردوهاي جهادي كار عمراني در كنار كار فرهنگي، تربيتي و اعتقادي صورت مي گيرد.

مسئول بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج دزفول خاطرنشان کرد: احداث 190 چشمه سرويس بهداشتي، 15 باب حمام، كمك به احداث 3 مسجد، و احداث خانه عالم از جمله اقدامات بسيج سازندگي در مناطق صعب العبور و محروم دزفول است.

عبدالرحيم حكيمي نژاد مناطق محروم دزفول را يكي از محروم ترين مناطق كشور برشمرد و اذعان داشت: اقدامات عمراني و محروميت زدايي بسيج سازندگي دزفول در روستاهايي انجام شده است كه براي دسترسي به آن ها بايد بيش از 7 ساعت رانندگي در بدترين و خطرناك ترين جاده ها انجام مي شد.

این مقام مسئول مهم ترين ركن در اردوهاي جهادي را اخلاص خواند و اظهار کرد: دانش آموزان بسيجي دزفول در سال 94 با شركت در اردوهاي 10 روزه موفق به مرمت و رنگ آميزي 32 مدرسه شدند.

وی معاينه رايگان بيماران مناطق محروم به كمك جامعه پزشكي، جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها و برگزاري كارگاه هاي آموزشي را از جمله ديگر فعاليت هاي بسيج سازندگي عنوان کرد.

گفتنی است در اين كارگاه ها براي بيش از 300 نفر به طور مستقيم و غير مستقيم شغل ايجاد شده است.

بسيج سازندگي در ارديبهشت سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبري در كشور تاسيس شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.