از 57 معلم نمونه شهرستاني ومنطقه اي، 27 معلم نمونه استاني و يك معلم منتخب در سطح ملي تجليل شد.

تجليل از معلمان نمونه ‌استان سمنان

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مراسم تجلیل از 84 معلم نمونه استان سمنان در سی و دومین یادواره بزرگداشت مقام معلم و شهید والا مقام مطهری و با حضور مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.

در این مراسم از 57 معلم نمونه شهرستانی ومنطقه ای، 27 معلم نمونه استانی و یك معلم منتخب در سطح ملی تجلیل شد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در این مراسم مهم ترین عنصر پیشرفت جامعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش یك دستگاه زیر بنایی است و قابل مقایسه با سایر نهادها و دستگاه ها نیست.

رضا مددی اساس كار آموزش و پرورش را مدرسه اعلام كرد و اظهار داشت: دوران دبستان بهترین زمان برای ایجاد تحول در دانش آموزان است و نقش معلمان پایه اول ابتدائی در این خصوص و رقم زدن سرنوشت دانش آموزان تعیین كننده است.

مددی به نقش تعیین كننده معلمان در سرنوشت دانش آموزان نیز اشاره كرد و تصریح كرد: مسیر شكوفائی جامعه آموزش و پرورش است.
وی با تاكید بر سرمایه گذاری بیشتر برای معلمان، خاطرنشان كرد : هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری كنیم نتیجه آن به خود ما برمی گردد.

مددی بیان داشت : مدرسه را نباید محل انباشت ذهنی تلقی كرد بلكه بحث تربیتی و دیگر عوامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در طرح تحول بنیادین بر تربیت همه جانبه تاكید شده است، گفت: مدیران و معلمان عامل اصلی تحول در آموزش و پرورش هستند.
مددی اجرای سند تحول بنیادین را ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه دانست و گفت : همه برنامه های این وزارت خانه در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین برنامه ریزی و پیش بینی شده است و روسای مناطق آموزشی هم باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای برنامه‌های سال 95 خود قرار دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول با بیان اینكه بیش از 150 برنامه در این حوزه پیش بینی شده، اظهار كرد : اگر چنانچه هر نوع فعالیتی در راستای سند تحول بنیادین نباشد در دستور كار قرار نمی گیرد.

مددی ادامه داد : در سند تحول اشاره شده دانش‌آموزان از نقش منفعل به نقش فعال درآیند و سازوكارهای آموزش و پرورش به نحوی اصلاح شود.
وی خاطرنشان كرد:‌ زمانی تحول در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد كه دانش‌آموزان در جریان تحول قرار گرفته و نقش‌آفرین باشند.
مدیر كل آموزش و پرورش استان سمنان درمراسم گفت: با تلاش معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش این استان در شاخص های مختلف در رتبه های اول تا پنجم كشور قرار داردكه كسب این رتبه ها حاصل تلاش معلمان شاخص و پیشكسوتان فرهنگی این استان است.
محمد رضا جهان گفت : معلمی شغل انبیاست و وجود معلمان مستعد، دلسوز و اخلاق مدار در جامعه یك سرمایه ارزشمند است.
وی با اشاره به جایگاه شغل معلمی، اظهار كرد: توسعه كشور، مرهون خدمات معلمان با تربیت آینده سازان كشور به عنوان زیر بنای توسعه است.
جهان تاكید كرد : معلمان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در نظام تعلیم و تربیت و سطح جامعه دارند و موفقیت های بدست آمده علمی، فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش استان مرهون زحمات معلمان است.

وی با گرامیداشت هفته مقام و منزلت معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: موثرترین عامل در توسعه تعلیم و تربیت جامعه معلمان هستند.

مدیركل آموزش و پرورش استان سمنان شهیدمطهری را الگو و افتخار تمام معلمان دانست و بر تاسی بیشتر فرهنگیان از ارزشهای فكری و معنوی این شهید عالیقدر تاكید كرد.

وی با بیان اینكه سرمایه انسانی هر جامعه ای محصول آموزش و پرورش آن جامعه است، اظهار داشت: بدون برخورداری از آموزش و پرورش پویا نمی توان به توسعه امیدوار بود و رشد و كمال جامعه در تربیت نیروهای ارزشمند است.

در این مراسم كه جمعی از فرهنگیان برگزیده استان، امام جمعه موقت سمنان و فرماندار سمنان و جمعی از مسئولان حضور داشتند، از معلمان و فرهنگیان نمونه استان سمنان با اهدای لوح یادبود و هدایا تقدیر شد.
حدود 10 هزار معلم در بیش از یك هزار واحد آموزشی، تدریس پنج هزار كلاس درس را در استان سمنان بر عهده دارند.
انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.