درگیری پلیس با تظاهرات كنندگان در یونان

تظاهرات گسترده مردمی علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت یونان به خشونت كشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ این تظاهرات مردمی علیه لایحه دولت در مورد اصلاح ساختار بیمه های تامین اجتماعی و افزایش مالیات ها بود.

تظاهرات كنندگان و معترضان به تداوم سیاست های ریاضت اقتصادی دولت چپگرای یونان و نظام سرمایه داری كه از صبح روز یكشنبه پارلمان یونان را در محاصره خود داشتند، یكشنبه شب با دخالت نیروهای امنیتی برای متفرق كردن آنان به درگیری انجامید كه در نتیجه تعدادی زخمی بر جا گذاشت.

براثر این درگیری ها تعداد زیادی از جمله چند تن از اعضای احزاب سیاسی شركت كننده در این تظاهرات زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

تظاهرات كنندگان آتنی با سر دادن شعارهای تند علیه دولت و نظام سرمایه داری از دولت خواستند از اطاعت كوركورانه از وام دهندگان خارجی و نظام سرمایه داری دست بردارد و بیش از این یونان را به سوی فقر سوق ندهد.

با اینكه ماموران انتظامی و امنیتی زیادی در تمامی خیابان ها و به خصوص در اطراف پارلمان برای كنترل اوضاع مستقر بودند، تظاهركنندگان تواسنتند با شكستن سد این نیروها خود را به محوطه پارلمان برسانند.

نیروهای امنیتی برای متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور استفاده كردند كه این برخورد باعث شد در بعضی مواقع حتی شهروندان و ساكنان آتن نیز با مشكلات تنفسی روبه رو شوند.
نیروهای امنیتی علاوه بر این با باتوم نیز به معترضان حمله و تعدادی زیادی از آنان را بازداشت كردند.

تظاهرات كنندگان با سر دادن شعارهای تند علیه دولت از نمایندگان پارلمان این كشور خواستند كه این لایحه را تصویب نكنند، زیرا در هر صورت مخالفان، حتی پس از تصویب هم اجازه اجرای آن را نخواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار