اشتری در همایش فرآیند قانون‌گذاری الزامات و راهکار:

مجلس باید در مورد امنیت اجتماعی و اخلاقی فکری کند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نقاط ضعفی در فضای مجازی وجود دارد که باید رفع شوند.

نقاط ضعفی در فضای مجازی وجود دارد که باید رفع شوند/ مجلس باید در مورد امنیت اجتماعی و اخلاقی فکری کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با حضور در جلسه عصر امروز همایش فرآیند قانون گذاری الزامات و راهکار با اشاره به فعالیت‌ها و اهمیت جایگاه نیروی انتظامی اظهار داشت: ما در طول دوران مجلس شورای اسلامی با توجه به موضوعات مورد نیاز شما حتما اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار داده و آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار داشت: تهدیدات و آسیب‌های حوزه اجتماعی سیاسی، اخلاقی، فرهنگی، امنیتی، فضای مجازی و ... موضوعاتی که به عنوان آسیب اجتماعی در کشور شناخته می‌شوند و نیروی انتظامی تمام وقت خود را درگیر بررسی‌های آن کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: نیروی انتظامی با ده هزار مقرر ثابت و متغیر بر اقصی نقاط کشور آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند که مجلس می‌تواند در مراحلی که قوانین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دچار ضعف هستند کمک کار نیروی انتظامی باشند.

اشتری تصریح کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی بسیار مورد نگرانی مسئولان و مقام معظم رهبری است و ایشان در جلسه‌ای با حضور مسئولان نگرانی‌های خود را در این مورد اعلام فرمودند و ما باید آن را دنبال کرده و به نوعی از آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر امروز در کشور نگرانی‌ زیادی را بوجود آورده است گفت: اشاعه مواد سنتی و صنعتی در کشور زیاد است اگرچه اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گرفته تا حدودی توانسته از سرعت اشاعه آن کم کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه البته اکنون بالای یک میلیون و 500 نفر افراد درگیر مواد مخدر داریم، تاکید کرد: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی خود با حضور مرزبانان تا داخل شهرها با باندهای توزیع مواد مخدر مقابله می‌کند، فروشندگان خرد هر کدام یک مرحله‌ای هستند که باید تمام دستگاه‌ها با کمک یکدیگر این بلایای خانمان‌سوز را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز یکی از آسیب‌های اجتماعی است گفت: ما نقاط ضعفی در زمینه فضای مجازی داریم و باید بررسی کرد که می‌توان در این زمینه چه اقداماتی انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی با فرمایش مقام معظم رهبری تشکیل شد اما باز هم در این عرصه با توجه به آمارها مشکلاتی ایجاد شده که موجب نگرانی مردم است.

اشتری بیان داشت البته با توجه به مبانی دینی از اشاعه این مشکلات در فضای مجازی جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند برای پیشرفت کشور مفید باشد گفت: اما باید آسیب های آن شناسایی شده و برای مقابله با آن مبارزه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: امنیت اجتماعی و اخلاقی در بحث‌هایی که همچون سرقت، کیف‌قاپی، سرقت‌های خشن و مسلحانه مسائلی است که باید مجلس در مورد آن فکری کرده تا هزینه جرم را در کشور افزایش دهد.

اشتری در ادامه افزود: ما در اجرای قانون مشکلاتی داریم و باید دید چه کارهایی می‌توان در این زمینه انجام داد زیرا ما بارها مجرم هایی را دستگیر کرده‌ایم که تا کنون بیست بار دستگیر شده‌اند اما متاسفانه به دلیل پایین هزینه‌ها آنها باز هم به کارهای خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به مسائل حوزه ترافیکی نیز گفت: بیش از 29 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور وجود دارد و سالیانه آمار تلفات و تصادفات نیز در این میان بیش از حد است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: البته طی هشت سال گذشته این آمار کاهش پیدا کرده که باید از مجلس در این مورد تشکر کرد.

اشتری در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم، امنیت و ارتقای آسایش در کشور است که این کار با کمک مردم و همت دستگاه‌ها انجام می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نگرانی ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار