گروه تروریستی النصره سه خبرنگار اسپانیایی را آزاد کرد

سه خبرنگار اسپانیایی پس از 10 ماه اسارت، به کشورشان بازگشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت شبکه پرس تی وی؛ سه خبرنگار اسپانیایی که به مدت 10 ماه در سوریه در اسارت تروریست‌های گروه النصره بودند، آزاد شده و به پایتخت اسپانیا بازگشته‌اند.

این سه روزنامه‌نگار مستقل که سال گذشته در سوریه ربوده شده بودند، روز یکشنبه (19 اردیبهشت) به مادرید بازگشتند. آنتونیو پامپلیگا، خوزه مانوئل لوپز و آنجل ساستر در ماه جولای سال 2015 (اواخر تیر 1394) تنها چند روز پس از گذر از مرز ترکیه و سوریه در شهر حلب ربوده شدند.

براساس گزارش‌ها این سه خبرنگار قصد داشتند از نبرد در حلب در شمال سوریه گزارش بگیرند. این خبرنگاران روز یکشنبه در پایگاه هوایی توررخن در حومۀ مادرید مورد استقبال مقامات و خانواده‌هایشان قرار گرفتند.  


خوزه مانوئل لوپز، آنجل ساستر و آنتونیو پامپلیگا در حال پیاده شدن از هواپیما در پایگاه هوایی توررخن در حومۀ مادرید (19 اردیبهشت 1395)

گروه تروریستی النصره سه خبرنگار اسپانیایی را آزاد کرد

پس از انتشار اخبار آزادی‌ این خبرنگاران در روز شنبه، آن‌ها از جنوب ترکیه به سمت اسپانیا راهی شدند.

براساس اعلام روزنامۀ ال پاییس گروه تروریستی جبهه النصره که وابسته به القاعده است، این سه خبرنگار را در اسارت خود داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجۀ اسپانیا و دفتر نخست‌وزیری این کشور حاضر به اظهارنظر در بارۀ این خبرنگاران نشده‌اند.

دولت اسپانیا هنوز جزئیات مربوط به آزادسازی این خبرنگاران را تشریح نکرده است، اما روز شنبه (18 اردیبهشت) بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد مداخلۀ ترکیه، قطر و «دیگر متحدان و دوستان» در آزاد کردن این افراد نقش داشته است.

رسانه‌‎های دولتی کشور قطر نیز روز شنبه اعلام کردند مقامات قطر در آزاد کردن این اسراء نقش داشته‌اند. 

در سال 2014 میلادی سه خبرنگار و عکاس اسپانیایی دیگر نیز پس از چند ماه اسارت در سوریه آزاد شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار