اصفهان؛

مشکلات دامداران اصفهانی ادامه دارد

دامداران استان اصفهان همچنان پیگیر جدی مشکلات این صنعت و نظارت قاطع دولت بر مصوبات قیمت شیر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جمعی ازدامداران این استان امروزبا تجمع در مقابل سازمان جهادکشاورزی این استان اجرای قانون مصوب قیمت 1440 تومان شیر در سال 93، نظارت بر عملکرد کارخانه های لبنیات و هماهنگی قیمت تولید شیر در دامداری ها و خرید در کارخانه ها راخواستار شدند.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: در سال 93، دولت قیمت 1440 تومان خرید شیر تولیدی را مصوب و با افزایش 15 درصدی قیمت فرآورده های لبنی در کارخانه ها موافقت کرد اما به رغم افزایش 15 درصدی قیمت فرآوردهای لبنی ، تا به حال افزایش قیمت خرید شیر خام اجرایی نشده است.

رهنمایی افزود: رشد دو سویه قیمت نهاده ها و مواد لبنی در چند سال گذشته، نه تنها افزایش قیمت شیر تولیدی را به همراه نداشته بلکه همواره و سال به سال با کاهش قیمت خرید شیر تولید شده از دامداران مواجه بوده ایم.

مسئول امور دام نظام صنفی کشور همچنین گفت: واردات خلاف مصالح تولید، افزایش بهره های بانکی و قیمت علوفه ، حضور دلالان و واردات شیر خشک، گوشت و کره مغایر با سیاست های تولید در این بخش است.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان اجرای قانون مصوب خرید شیر سال 93 در کارخانه های تولید فرآورده های لبنی، خرید و قیمت تضمینی شیر توسط دولت ، توجه به تولید شیر خشک و صادرات آن و حذف بهره های تسهیلات سررسید شده دامداران با توجه به مشکلات اخیر راخواستار شد.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: درپایان این تجمع جلسه ایی با حضور معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان و دامداران واحدهای صنعتی این استان برگزار و مقرر شد این معضل در دو سطح ملی و استانی پیگیری شود.

وی در خصوص کاهش قیمت خرید شیر از تولیدکنندگان اظهار امیدواری کرد با پیگیری وتصویب "جایزه صادرات شیر" فقدان تناسب عرضه و تقاضا در اصفهان، اولین تولیدکننده شیر کشور،بر طرف شده، این محصول قیمت واقعی خود را پیدا کند.

گفتنی است: استان اصفهان با دارا بودن چهار هزار و 152 واحد دامداری صنعتی و 13 هزار و 624 واحد دامداری نیمه صنعتی، با ظرفیت تولید روزانه 3 هزار تن شیر مقام اول کشور را دارا می باشد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.