اهواز،

بازگشت 3 گوزن نجات یافته از سیل به سایت دزفول

در دوهفته گذشته تنها یک لاشه پیدا شده که مربوط به گوزنی است که با سیلاب حرکت کرده و به جسم سختی برخورد کرده و تلف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در ارتباط با آخرین وضعیت سایت گوزن زرد ایرانی که در سیل اخیر استان خوزستان به زیر آب رفت و سرنوشت ۳۵ گوزن زرد ایرانی، گفت: فقط ۳ گوزن تاکنون پیدا شدند و به سایت نگهداری هدایت شدند اما از دیگر گوزن‌ها خبری نیست.

وی گفته است در دوهفته گذشته تنها یک  لاشه پیدا شده که مربوط به گوزنی است که با سیلاب حرکت کرده و به جسم سختی برخورد کرده و تلف شده است.

رئیس اداره محیط زیست دزفول پیش از این گفته بود با توجه به از بین رفتن بخش های زیادی از فنس کشی سایت امیدواریم گوزن ها که شناگران ماهری هستند از سایت خارج شده و به زمین های مرتفع اطراف پناه برده باشند.

پس از اظهارات این مسئول محلی،یکی از کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصویری از مرگ یکی از گوزن‌های زرد ایرانی خبر داد که در سیلاب اخیر خوزستان ناپدید شده بودند

اما بلافاصله معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان تلف شدن گوزن های زرد در جنگل های دز بر اثر سیلاب را تکذیب کرد.

سید عادل مولا با تکذیب اخبار منتشر شده در فضای مجازی گفت: سیلاب به تاسیسات سایت احیا و تکثیر گوزن زرد خسارت های زیاد وارد کرده، ولی تاکنون هیچ اثری از لاشه گوزن زرد ایرانی یا دیدن تلفات این گونه با ارزش مشاهده یا گزارش نشده است.

گوزن زرد ایرانی، از زیرگونه‌های در حال انقراض گوزن زرد اروپایی است. ۲۵ رأس از این گوزن در سال ۱۹۵۶ در جنگلی در اطراف رود دز و کرخه یافت شد و پس از آن تکثیر این نوع در مناطق حفاظت شده در استان‌مازندران همچون دشت‌ناز در ساری و منطقه پریشان در استان فارس صورت گرفت و سپس به زیستگاه خود در حوزه زاگرس بازگردانده شد.

در حال حاضر تنها ۷۵ رأس از این نوع گوزن در ایران وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.