رمزگشایی از ذوق‌زدگی انتخاب نخستین شهردار مسلمان؛

به نام مسلمانان، به کام صهیونیست‌ها!

در اوج وحشت و هراس مردم اروپا از پناهجویان و مسلمانان، استقبال رای دهندگان بریتانیایی و لابی‌های صهیونیستی از یک فرد مسلمان برای شهرداری کلان‌شهر لندن و سکوت رسانه‌های اسرائیلی در این باره امری غیرمنتظره و عجیب است.

یه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بحبوحه حملات تروریستی بروکسل و پاریس، در اوج وحشت و هراس مردم اروپا از پناهجویان و علی‌الخصوص مسلمانانی که در فیلم های هالیوودی با گفتن "الله اکبر" خود را منفجر می کنند و شهروندان بی گناه را به کام مرگ میفرستند، استقبال رای دهندگان بریتانیایی از یک فرد مسلمان امری غیرمنتظره و عجیب است.
 
"صادق خان"، به عنوان نخستین مسلمانی معرفی شده است که توانسته شهردار یکی از کلان شهرهای اروپا باشد، آن هم شهر لندن، کشوری که همواره نامهربانانه ترین رفتار را با پناهجویان داشته است. اما در ظاهر یک پاکستانی مسلمان که پدرش راننده اتوبوسی بیش نبوده، توانسته آرا لندنی ها را جذب کند.
 
به نام مسلمانان، به کام صهیونیست‌ها!
 
نوشته روی کاغذ: از پناهجویان استقبال می شود
 
حرف های زیبای او درباره حمایت از پناهجویان و انتقاد از برخورد با مهاجرانی که در کمپ مرزی یونان-مقدونیه شرایط بحرانی را سپری می کنند او را فردی انسان دوست، و شفیق نشان داده است. در بحبوحه ای نبرد بر سر ماندن یا ترک کردن اتحادیه اروپا، او از منطقه یورو حمایت کرده و حامی ناتو است؛ و در حالی که مردم اروپایی از هجوم پناهجویان به کشورهایشان و افزایش حملات تروریستی وحشت زده اند، کاغذی بر دست میگیرد و به مهاجران خوش آمد می گوید.
 
جالب است که رسانه های انگلیسی از ارتباط آقای شهردار با اسلام گرایان افراطی سخنی نمی گویند، در حالی که صادق خان سنی افراطی است، اغلب غول های رسانه ای که در سیطره صهیونیست ها هستند، این اظهارات را "اتهامات رقیب" می دانند.
 
شاید پاسخ به چرایی این رویکرد جهت دار رسانه ها را می توان به وضوح در اقدامات "نخستین شهردار مسلمان لندن" دید.   
 
در فضایی که بیشتر شهروندان انگلیسی مانند لندنی‌ها حامی تحریم اسرائیل هستند و  حتی با امضای طوماری در پایگاه اینترنتی پارلمان این کشور خواستار قطع روابط دیپلماتیک شده اند چرا که "اسرائیل از قوانین بین‌الملی پیروی نمی‌کند"؛ صادق خان به صراحت از اسرائیل حمایت می کند.
 
به نام مسلمانان، به کام صهیونیست‌ها!
 
صادق خان در گفتگو با جویش نیوز: از جنبش تحریم اسرائیل حمایت نمی کنم
 
وی در مصاحبه های خود تاکید کرد مخالف جنبش تحریم اسرائیل و حامی رژیم صهیونیستی است؛ این اظهارات موجب شد کاربران فضای مجازی واکنش های متعدد و منفی به او داشته باشند. زیرا چندی پیش مردم انگلیس با برگزاری تجمعات و انتشار طومارهای اینترنتی از دولت خواستند حتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به محض ورود به این کشور، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی دستگیر کند!
 
حالا هم که صادق خان بر  مسند شهرداری تکیه زده، نخستین حضورش در منظر عوام، آیین یهودی است که با حضور سفیر اسرائیل و خاخام های یهودی برگزار می شود.
 
به نام مسلمانان، به کام صهیونیست‌ها!
 
صادق خان در کنار جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر
 
او حتی ساعاتی پس از برد در انتخابات  هم به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر حمله کرد و سیاست های او را زیر سوال برد. جرمی کوربین یکی از حامیان مردم فلسطین است که پیروزی اش در انتخابات انگلیس به مذاق لابی های صهیونیستی خوش نیامد و حالا هم گمانه زنی رسانه ها حاکی از آن است که حزب کارگر با دو ضلع کوربین و صادق خان با شکاف های جدی و چالش های عمیقی رو به رو خواهد شد.
 
جالب تر آن که امام جماعتی در شهر "برادفورد"، فتوا داده است که صادق خان به علت موافقت با ازدواج همجنس گرایان دیگر مسلمان به شمار نمی آید، این فتوا موجب شد پلیس درباره حفاظت بیش تر از صادق خان، اقداماتی به عمل آورد.
 
شنیدن خبر پیروزی یک به اصطلاح مسلمان در انتخابات یک کلان شهر اروپایی شاید در ظاهر خوشایند و دلپذیر باشد اما  باید دید چه مسلمانی و با چه گرایشاتی؟ پاسخ این سوال را  تنها اقدامات، مواضع و اظهارات شهردار جدید لندن در گذر زمان مشخص تر خواهد کرد.
 
منبع: نسیم آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.