ندیمی:

بدهی‌های دولت ریشه در سیاست‌های اقتصادی کشور دارد

نماینده مردم لاهیجان گفت: بدهی دولت ریشه در سیاست‌های اقتصادی کشور دارد و زمانی که از محل نفت و مالیات درآمدحاصل نمی‌شود ناچار به استفاده از استقراض می‌شود.

بدهی های دولت
ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار  مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره افزایش بدهی‌های دولت اظهار داشت: 50 میلیارد تومان بدهی تعریف شده که از این میزان 100 هزار میلیارد مربوط به تأمین اجتماعی و بیش از 100 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت ریشه در سیاست‌های اقتصادی کشور دارد، بیان داشت: ما مصارف را عموما ثابت می‌کنیم و ناچار در فرصتی دیگر منابع را تعریف می‌کنیم وقتی منابع از محل نفت و مالیات حاصل نمی‌شود ناچار به استفاده از استقراض می‌شویم.

ندیمی ادامه داد: در این شرایط استقراض گاهی موجه است مانند اوراق مشارکت و گاهی مانند شرایط فعلی ناموجه. بنابراین این بدهی‌ها هرچند که مربوط به زمان کنونی نیست ولی درحال افزایش است. 

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه افزایش بدهی‌های دولت ریشه در عناوین مختلف دارد، افزود: براساس چنین رویکردی باید پذیرفت که به هر صورت سریعا باید درباره این بدهی‌ها تصمیم‌‌گیری و چارچوب پرداختی‌ها تعریف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش بدهی‌های دولت منجر به افزایش سود و جریمه همچنین عدم انجام خدمات مورد انتظار توسط دستگاه‌های اجرایی است. این موارد جز مباحثی است که باید به آن رسیدگی شود.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار