اهواز؛

درگیری پس از 5 سال به صلح و سازش انجامید

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان خوزستان از ایجاد صلح و سازش میان 2 خانواده پس از 5 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا گفت: در سال 1390 اختلاف 2 طایفه ساکن منطقه دب حردان از توابع شهرستان اهواز بر سر زمین کشاورزی، منجر به نزاع دسته جمعی و درگیری لفظی و فیزیکی شد که در نتیجه این اختلافات و درگیری‌ها، 2 نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

وی افزود: در این مدت با تلاش و پیگیری رئیس و اعضای شعبه 284 ویژه قصاص شورای حل اختلاف مجتمع شماره 4 اهواز، ریش سفیدان و بزرگان طوایف تمام تلاش خود را برای ایجاد آشتی میان این 2 طایفه به‌کار گرفتند که این مذاکرات در نتیجه منجر به صلح و سازش شد و بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه، رضایت کامل خود را از یکدیگر اعلام کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تلاش‌های رئیس و اعضای شعبه 284 ویژه قصاص شورای حل اختلاف مجتمع شماره 4 اهواز، معتمدان و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تقدیر کرد.

زبیدی نیا وجود شورای حل اختلاف و همکاری میان معتمدان و ریش سفیدان را از عوامل مهم در برقراری صلح و سازش و مختومه شدن پرونده‌های اختلافی در این استان عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت و پرهیز از اختلاف در میان طوایف، تاثیر بسزایی در توسعه، عمران و آبادانی منطقه دارد و معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل باید در این زمینه بیش از دیگران تلاش کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.