رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران درگذشت محب‌بارش را تسلیت گفت

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران درگذشت شاعر، ادیب و استاد دانشگاه کابل را به جامعه علمی و ادبی افغانستان تسلیت گفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ایران، با صدور اعلامیه‎ای، درگذشت استاد محب بارش، شاعر، ادیب و استاد دانشگاه کابل را به جامعه علمی و ادبی افغانستان تسلیت گفت.

دکتر غلامعلی حداد عادل از چهره های مطرح اصولگرا که سابقه چندین دوره عضویت پارلمان ایران و ریاست بر قوه مقننه این کشور را دارد و نیز سالهاست که رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همچنین رئیس بنیاد سعدی می باشد مرحوم محب بارش را منشأ خدمات ادبی، علمی و فرهنگی ارزشمندی دانسته است.

متن کامل پیام تسلیت حداد عادل به شرح ذیل است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

درگذشت سخنور توانا، شاعر برجسته و استاد گرانقدر زبان و ادبیات فارسی جناب آقای دکتر محب بارش موجب تأسف عمیق شد.

آن استاد والامقام منشأ خدمت ادبی، علمی و فرهنگی بسیار ارزشمندی بود. او بیش از سی سال از عمر پربار خویش را صرف آموزش جوانان افغانستان کرد و امروز جمع زیادی از فعالان عرصه فرهنگ و ادب و تحصیلکردگان دانشگاه کابل، مدیون زحمات ایشان هستند.

اینجانب به نمایندگی از بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استادان زبان و ادب فارسی در ایران، فقدان آن استاد گرانمایه و سختکوش را به خانواده محترم ایشان، جامعه علمی، فرهنگی و ادبی افغانستان بویژه استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فرزانه، علوّ درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر می طلبم.

غلامعلی حداد عادل

رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی

گفتنی است که استاد محب بارش، چندی قبل به دلیل عارضه قلبی، دار فانی را وداع گفت و موجب اندوه جامعه فرهنگی افغانستان و حوزه زبان فارسی شد. از این استاد گرانمایه، آثار ارزشمندی همچون مقالات ادبی، اشعار زیبا و اثر ارزشمند " یک روز بی دروغ" برجای مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار