اهواز،

آغاز طرح تحویل داروی جانبازان صعب‌العلاج و خاص در خوزستان

طرح تحویل داروی جانبازان صعب‌العلاج و خاص به درب منزلشان توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای نخستین بار در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طرح تحویل داروی جانبازان صعب‌العلاج و خاص به درب منزل‌شان با حضور مسئولان دانشگاه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این استان کلید خورد.

اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مراسم ضمن عیادت از جانبازان و تحویل دارو، اظهار کرد: این طرح در راستای طرح تکریم جانبازان دریافت‌کننده دارو از معاونت غذا و دارو برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آغاز شد.
وی افزود: با توجه به اینکه دریافت‌کنندگان این داروها جانبازان هستند و این عزیزان برای دریافت دارو متحمل سختی‌های فراوانی می‌شدند و حتی برخی اوقات بستگان آنها مجبور به مراجعه به معاونت غذا و دارو می‌شدند این خدمت به‌منظور طرح تکریم این عزیزان در استان اجرایی شد.
ایدنی در ادامه با بیان اینکه این طرح در خصوص جانبازان برای اولین بار از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برنامه‌ریزی و اجرایی شد، عنوان کرد: با اجرای این طرح ماهانه کارشناسان معاونت غذا و دارو بر اساس برنامه مشخص با مراجعه به منزل جانبازان، نسبت به تحویل دارو اقدام می‌کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: در تلاش هستیم برای بیماران سایر بیماری‌های صعب‌العلاج نیز این طرح در استان اجرایی شود.

حسین برزگر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در حاشیه عیادت از جانبازان، گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پس از اقدام به راه‌اندازی میز خدمت در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و جهت تسهیل در امور مربوط به جانبازان و کاهش درد و رنج این عزیزان که توصیه اکید رهبر معظم انقلاب است علاوه بر انجام وظایف اداری پیشنهاد انجام این خدمت را داده که مورد استقبال و حمایت دانشگاه قرار گرفت.
وی افزود: امیدوارم در همین زمینه به سایر برنامه‌هایی که در نظر داریم جامه عمل بپوشیم.
برزگر با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت طرح تکریم ارباب رجوع در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی میز خدمت، در مرحله اول طرح تأمین، تهیه و تحویل داروهای جانبازان عزیز دوران هشت سال دفاع مقدس به درب منزلشان است و در مرحله بعدی طرح عیادت، احوالپرسی و پیگیری کردن مشکلات این عزیزان در این مورد به‌صورت ماهانه است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، افزایش سطح کیفیت خدمات به تمامی مراجعان و مردم از قبیل بررسی مشکلات، پیگیری و ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات، کوتاه کردن فاصله بین حضور ارباب رجوع تا دریافت خدمت و در صورت لزوم برقرار کردن ارتباط ارباب رجوع با کارشناس مرتبط را از دیگر اهداف راه‌اندازی میز خدمت عنوان کرد.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان هم در حاشیه این عیادت با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری است، گفت: اگر در سال‌های گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای جغرافیایی ما تعریف می‌شد امروز این فرهنگ در مرزهای اعتقادی ما در جریان است.
وی افزود: تعداد جانبازان کل کشور پنج هزار و ۱۰۴ نفر و آمار جانبازان خوزستان ۳۳ هزار و ۸۸۰ نفر است.

فرجیان همچنین با اشاره به آماده‌سازی مرکز جانبازان قطع نخاعی استان، یادآور شد: از دو سال پیش برای مكان جديد اين مركز برنامه‌ريزی‌های لازم صورت گرفت و اكنون محلی سابق جهاد کشاورزی را به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع دارای دو سالن و يك مجتمع فرهنگی ورزشی تحويل گرفتيم و عمليات بازسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها آغاز شده است.
حمری یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطرات دوران جنگ ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز به‌ویژه معاونت غذا و دارو، گفت: حقیقتا این طرح کار بزرگی است؛ همچنین قبل از اجرای این طرح ما برای دریافت داروها با مشکل مواجه بودیم و امیدواریم این طرح تداوم پیدا کند.
این جانباز ضمن تقاضای رسیدگی مسئولان به مشکلات جانباران، بیان کرد: با عیادت مسئولان از جانبازان واقعا نه فقط بنده، بلکه همه عزیزان جانباز دلگرم می‌شوند و برخی از مشکلات‌شان را فراموش می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.