مجموعه پویانمایی جدید «قصه ما مثل شد» تولید می‌شود

مجموعه پویانمایی «قصه ما مثل شد» بر اساس آثار تازه محمد میرکیانی به زودی از طرف شرکت پویانمایی صبا تولید می‌شود.

محمد میرکیانی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تولید مجموعه پویانمایی جدید «قصه ما مثل شد» خبر داد و گفت: این مجموعه بر اساس آثار جدید من تنظیم شده و به زودی از طرف شرکت پویانمایی صبا تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اولین مجموعه «قصه ما مثل شد» پیش از این در 106 قسمت تولید شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

این نویسنده اظهار داشت: مجموعه جدید این اثر پویانمایی متناسب با نیازهای امروزی مخاطب و با توجه به اینکه مجموعه قبلی با استقبال مخاطبان مواجه شده تولید می‌شود.

میرکیانی ادامه داد: ادبیات کهن و عامیانه ما به ویژه مثل‌های فارسی لبریز از مفاهیم اخلاقی، دینی، انسانی و فرهنگی هستند و یکی از مؤثرترین ابرازهای فرهنگی و تربیتی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: قصه‌های امثال و ضرب‌المثل‌ها نقطه پیوند همه اقوام ایرانی به حساب می‌آیند و به تقویت پیوند دوستی‌ها و محبت‌ها بین اقوام گوناگون کشور ما کمک می‌کند.

این نویسنده گفت: فرهنگ عامیانه در ایران لبریز از اندیشه‌ها و مفاهیم علمی و دینی است. از این رو می‌توان آن‌ها را به عنوان یک نشانه‌ بزرگ تمدنی و خرده‌ فرهنگ‌ها را به عنوان عامل پایداری فرهنگی در برابر فرهنگ‌های بیگانه تعریف کرد.

میرکیانی ادامه داد: «قصه ما مثل شد» در مجموعه اول با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و در شبکه‌های مختلف سیما از جمله شبکه یک، شبکه دو، شبکه پویا، شبکه آموزش و شبکه جام جم به نمایش درآمد.

این نویسنده اظهار داشت: بعد از تولید نخستین مجموعه «قصه ما مثل شد»، با توجه به ادبیات کهن و عامیانه برای تولید پویانمایی مدنظر هنرمندان این عرصه قرار گرفت. به گونه‌ای که می‌توان این نکته را یک نقطه عطف دانست. پس از این تولید بود که آثار دیگری مثل «پهلوانان» و «شکرستان» و تولیداتی از این دست بین هنرمندان عرصه انیمیشن و پویانمایی علاقه‌مندن بسیاری پیدا کرد.

میرکیانی خاطرنشان کرد: مجموعه پنج جلدی «همیشه قصه‌ای هست» نیز از روز پنجم فعالیت بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه به‌نشر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار