شهرکرد؛

تالاب گندمان با تلاش و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی احیا شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تأکید کرد: تالاب گندمان با تلاش و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی احیا شد.

تالاب گندمان با تلاش و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی احیا شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معصومه ابتکار در جشن ثبت جهانی و آیین اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری، کشاورزی و گردشگری را از سرمایه‌های بزرگ این استان برشمرد.

وی گفت: دولت یازدهم در راستای پیشرفت چهارمحال و بختیاری و ایجاد زمینه اشتغال جوانان با توسعه کشاورزی و گردشگری طبیعی تلاش می‌کند.

ابتکار، با بیان اینکه زمینه توان‌افزایی و انتقال تجربیات در حوزه محیط زیست برای آموزش جوامع محلی فراهم می‌شود، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی تالاب گندمان در سال 88 اظهار داشت: این آتش‌سوزی تقریباً سبب نابودی کل منطقه تالاب شد، اما ظرفیت‌های مردمی منطقه، تالاب گندمان را احیا کرد.

وی اضافه کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری با امید و تلاش و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، طبیعت و محیط زیست تالاب گندمان را احیا کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در ادامه همچنین گفت: اهدای لوح و دیپلم ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد سبزکوه، نشان از ظرفیت‌های بالای این منطقه است.
 
ابتکار خاطرنشان کرد:‌ ذخیره گاه تنگ صیاد نیز امروز به عنوان یک نماد جهانی شناخته می‌شود که اقوام مختلف منطقه در کنار هم، برای حفاظت از محیط‌ زیست تلاش می‌کنند.

جشن ثبت جهانی و آیین اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور و مسئولانی از یونسكو، در تالاب بین المللی گندمان برگزار شد.

در بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC) از 18 تا 22 خردادماه سال گذشته (94) در کشور فرانسه (پاریس)، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار وسعت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب چغاخور و فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این تالاب از 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخمگذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ 1352» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار