آخوندی در همایش منتخبان مجلس دهم:

ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور/ ترمینال "سلام" به زودی احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ترمینال سلام در فرودگاه امام می‌تواند موجب به سامان رسیدن این فرودگاه شود.

ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور/ ترمینال به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در همایش فرآیند قانون‌گذاری، اقدامات و راهکارها که ظهر امروز در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: بیش از 60 فرودگاه در کشور وجود دارد که تنها حدود 10 عدد از آنها فعال است که اگر بتوانیم ناوگان هوایی را نوسازی کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان هوایی می‌تواند سرمایه‌های زیادی را در کشور فعال کند، افزود: در حال حاضر اولین گامی که در این زمینه برداشته عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی برای خرید 138 فروند هواپیما بود که تا پاییز سال 95 این هواپیماها وارد کشور می‌شوند که این خود می‌تواند تحول بزرگی در ناوگان هوایی ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: نوسازی فرودگاه‌ها نیز با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود، سال گذشته اقدام مهمی در این زمینه انجام شد و شهر فرودگاهی در منطقه ویژه تجاری امام خمینی نیز در طی آن به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ترمینال سلام در  فرودگاه امام خمینی در پاییز سال جاری احداث می‌شود، بیان داشت: قطعا احداث ترمینال سلام در فرودگاه امام می‌تواند موجب به سامان رسیدن این فرودگاه شود.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل باید نوسازی انجام شود، تاکید کرد: فرودگاه‌های بوشهر، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز بدون شک با سرمایه‌گذاری خارجی توسعه می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اتصال شبکه ریلی ایران به آسیا در جهت توسعه حمل و نقل کشور، گفت: اتصال شبکه ریلی ایران به آسیا به توسعه کشور می‌انجامد در این زمینه تلاش می‌شود تا شبکه‌های ریلی در شهرهای مرزی کشورهای همسایه متصل شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به توسعه راه‌های جاده‌ای بیان داشت: در حوزه جاده‌ای هم بزرگراه‌های ایران به کشورهای همسایه متصل شود.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار