صندوق ذخیره فرهنگیان از بدهی 700 میلیاردی دولت به این صندوق خبر داد و گفت: در انتطار پاسخ دیوان عدالت اداری برای وصول این مبلغ هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غندالی مدیرعامل صندوق ذحیره فرهنگیان صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه این صندوق 20 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: تبصره 63 قانون برای آموزش و پرورش تکلیفی مشخص کرد که به موجب آن موظف به تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان شد و در این صندوق کارکنان شاغل به عضویت درآمدند.

وی ادامه داد: فرهنگیان پنج درصد از حقوق خود را به صندوق واریز می‌کنند و معادل این مقدار را دولت باید پرداخت کند که این قانون در برنامه چهارم و پنجم مطرح شد اما در برنامه پنجم سهم دولت به صندوق پرداخت نشد.

غندالی عنوان کرد: عدم پرداخت سهم دولت در برنامه پنجم موجب شد که دولت تا سال 90 تکلیفی برای پرداخت نداشته باشد اما طی تلاش‌های دو سال اخیر نسبت به پرداخت این مبلغ اقداماتی انجام دادیم.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: برای احیای این مسئله به کمک برخی نمایندگان مجلس حکمی در احکام دائمی ماده 40 داده شد تا تکلیف پنج درصد سهم دولت مشخص شود؛ این حکم در هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید و اکنون در انتظار پاسخ شورای نگهبان است.

غندالی ادامه داد: در گام دوم خود قصد داریم معوقاتی که از سال 90 تکلیف دولت بوده وصول کنیم و در این راستا در دیوان عدالت اقامه دعوی شده و منتظر هستیم با رأی دیوان 700 میلیارد بدهکاری به صندوق پرداخت شد. 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بعد از وصول پول‌های معوقه باید در فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ کنیم، تاکنون نرخ بازدهی 26 درصد بوده، چنانچه معلمی در صندوق عضو باشد با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده 126 درصد رشد سرمایه دارد در واقع در جهت سودآوری اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 450 میلیارد تومان به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کنیم؛ افزود: ورودی ماهیانه صندوق 19 میلیارد تومان و خروجی آن 38 میلیارد است در واقع تعادل منفی در صندوق وجود دارد.

غندالی بیان کرد: برای جلوگیری از سرمایه‌های فرهنگیان که در آستانه بازنشستگی هستند طرح استمرار عضویت بازنشسته‌ها ایجاد شده که بر اساس این طرح معادل سرمایه آنها وام دو درصد 36 ماهه به فرهنگیان بازنشسته تعلق می‌گیرد که تاکنون تنها 30 درصد از مشمولان از این طرح استقبال کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: این صندوق دارای چهار مأموریت اصلی است که شامل تولید و افزایش ثروت برای معیشت اعضا بود، ارائه خدمات و تسهیلات عادلانه و فراگیر در چهارچوب صندوق، بهره‌وری مطلوب از سپرده‌گذاری اعضا و تشویق فرهنگیان شاغل بازنشسته به فعالیت‌های سودآور جزو این مأموریت‌ها است.

غندالی در خصوص برنامه‌های بلندمدت این صندوق بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری، چند حوزه‌‌ای که سوددهی خوبی دارد انتخاب شده که شامل حوزه پتروشیمی، نیروگاهی، داروسازی و معدن است، در این حوزه‌ها ثروت را به ترتیب اولویت سرمایه‌‌گذاری می‌کنیم که تاکنون نتایج خوبی از این فعالیت‌ها به دست آمده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در حوزه سلامت و بیمه تکمیلی فرهنگیان اقداماتی انجام شده، گفت: سعی داریم بیمه سلامت و تکمیلی با بیمه معلم تجمیع شود همچنین با بیمارستان‌هایی قرارداد بسته شده تا فرهنگیان با بیمه مکمل در این بیمارستان رایگان درمان شوند که مرکز قلب، موسسه پژوهشی رویان و موسسه دهش‌پور در تهران، بیمارستان الزهرای اصفهان و شهید محلاتی تبریز از جمله این مراکز هستند.

وی در خصوص تأمین مسکن یادآور شد: در استان فارس 400 واحد مسکونی، استان البرز 100 واحد، زاهدان یک مجتمع اداری- تجاری و رفاهی و همچنین در خراسان رضوی مطالعات اولیه برای ساخت مسکن انجام شده است.

وی در ادامه به ارائه رفاه کارت، اتکا کارت و کارت حکمت اشاره کرد و گفت: چنین کارت‌های رفاهی به فرهنگیان ارائه می‌‌شود.

غندالی دیگر اقدامات صندوق را جلوگیری از پراکندگی شرکت‌ها برشمرد و گفت: همه شرکت‌ها و فعالیت‌های آنها را در یک ساختمان تجمیع کردیم تا از پراکندگی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 52 فروشگاه راه‌اندازی شده، بیان کرد: بخشی از این فعالیت‌ها با موفقیت به اتمام نرسید اما امسال کارت رفاهی به مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید به فرهنگیان تعلق گرفته است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: تحقیق و تفحص حق مجلس است همان طور که در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و ما اسناد را ارائه کردیم، باز هم گزارش‌های فعالیت‌هایمان را ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مجلس صندوق ذخیره را مشمول ماده 206 اعلام کرده گفت: پس از آنکه نمایندگان در جریان فعالیت‌های صندوق قرار گرفتند این ماده که مبنی بر عدم انجام فعالیت‌های مشخص شده به نهادی است را منتفی اعلام کردند.

غندالی یادآور شد: طرحی با عنوان فرهنگ را در دستور کار داریم که تعاونی مصرف فرهنگیان آن را اجرا می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار