یزد؛

همراهی تمام دستگاههای اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک

استاندار یزد بر همراهی تمام دستگاههای اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میر محمدی گفت : خوشبختانه  ظرفیت های خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان وجود دارد و همه دستگاههای اجرایی باید برای توسعه دولت الکترونیک در استان همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

میر محمدی افزود: فعالیت های خوبی را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان شاهد هستیم و شایسته است این اقدامات همگانی شود.
میاستانداریزد گفت : باتوجه به توانایی بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان بخشی از پروژه های ملی و استانی را به این بخش واگذار نمود تا زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک هرچه سریعتر فراهم شود.
وی ادامه داد : لازم است استفاده مطلوب تری از ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان داشته باشیم و نقش مان را در حوزه IT  و ICT در کشور توسعه دهیم.
 
همچنین مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداری گفت: امسال یکی از برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات ، بر اساس توسعه فضای کسب و کار در حوزه ICT وIT  است که برای استان یزد با توجه به شرایطی که وجود دارد ، بنظر می رسد باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم.
" اکرم فداکار" با اشاره به فعالیت جویشگر بومی پارسی جو ، خاطر نشان کرد : این پروژه ، پروژه پیشران استان است ، به ویژه مزیتی که در بحث ایجاد اشتغال و درآمد زایی می تواند داشته باشد و به عنوان پروژه پیشران قابلیت ارتقای سایر بخش های حوزه ICT را نیز دارد .
وی افزود : خوشبختانه در ارزیابی های اخیر وزارت ارتباطات که از موتورهای جستجوی فعال انجام شده ، جویشگر بومی پارسی جو توانسته رتبه برتر خود را حفظ کند .
فداکار گفت : در حمایت از این جویشگر بومی ، باید بازار کاربری را توسعه داد که می توانیم مصوبه کارگروه را گرفته ، این مصوبه به تمام دستگاههای اجرایی  ابلاغ شود و بر قابلیت اجرای آن نیز نظارت کنیم تا دستگاه ها در استفاده از جویشگر پارسی جو که محتوای پاک و امنی را در اختیار آن ها قرار می دهد ، از الزام بیشتری برخوردار باشند .
مدیر کل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري در پایان سخنان خود تاکید کرد : اگر منابع مالی مورد نیاز توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در حوزه IT  و ICT   تامین شود می توانیم یک نظام پایش الکترونیکی در حوزه اقتصاد مقاومتی را طراحی ، تنظیم  و اجرا کنیم و این مزیتی است که در این حوزه داریم .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.