آبادان؛

میزبانی آبادان از نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت خاورمیانه

آبادان میزبان ب برگزاری نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت خاورمیانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دبیر نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران گفت: در این رویداد تیم های شرکت کنندگان در مدت سه روز (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری) در زمینه چالشهای مطرح شده با یکدیگر به رقابت می پردازند.

محمد بهادرام در تشریح این نوع رویداها در سطح جهان افزود: آغاز این قبیل رویداد ها از سال ۲۰۱۲ و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بود که طی سه سال اخیر بیش از ۶۰ هلس هاکاتون در دانشگاه های مطرح دنیا همچون کمبریج، هاروارد و MIT  برگزار شده است.

وی گفت: هر چند که اغلب رویداد های برگزار شده در کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده اما دانشگاه های ژاپن در این زمینه پیشتاز است.

دبیر نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران با بیان اینکه به همت رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار است تا نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در آبادان شهر اولین ها برگزار شود، افزود: در این رقابت تیمهای برنامه نویس از داخل و خارج کشور امکان حضور دارند.

بهادرام رفع چالش های سیستم بهداشت کشور و ارتقای کیفیت مراقبت های بهداشتی در خانه های بهداشت سراسر کشور را هدف اجرای این ماراتن عنوان و گفت: در طول برگزاری ماراتن،۲۰ تیم منتخب از میان متقاضیان شرکت در این ماراتن در۱۰ چالش تعیین شده توسط تیمکارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه آبادان اقدام به تولید نرم افزار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.