حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در آذربایجان غربی همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) طی آیینی با حضور مسئولان فرهنگی استان و فعالان قرآنی در ارومیه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در این آیین که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق ارومیه برگزار شد، ٥٠ حافظ و قاری برتر به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جامعه القرآن الکریم تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین گفت: برگزاری محافل تجلیل از قاریان و حافظان کلام وحی نقش بسزایی در جذب کردن جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی دارد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی با بیان اینکه قرآن کتاب انسان ساز و کلید سعادت جامعه بشری است، افزود: باید با کارهای ابتکاری و نو، جوانان و نوجوانان در استان را به سوی حفظ، تلاوت و تدبر در قرآن کریم سوق دهیم.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی چهره های شاخص قرآنی بسیاری دارد که افتخار استان هستند و باید از وجود آنها استفاده کامل ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با قدردانی از تشکل های غیردولتی قرآنی آذربایجان غربی گفت: این تشکل ها گام های بلندی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته اند که این امر ستودنی است.

این آیین با تلاوت قرآن توسط چند تن از قاریان برجسته استانی ادامه یافت.

آذربایجان غربی یکی از استان های برتر کشور در تربیت قاریان و حافظان قرآنی است به طوری که در چند سال اخیر، وحید وکیلی و حامد ولیزاده دو قاری نماینده کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن تهران بودند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.