تقویم روزانه فوتبال

سریع ترین هت‌تریک تاریخ رئال/ قهرمان سویل،ستارگان بارسا را تحقیر کرد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی 18 اردیبهشت ( برابر با 7 می میلادی) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین اتفاقات فوتبالی که برابر با تاریخ 18 اردیبهشت ماه رویداده است می‌پردازیم که شکست بارسا در فینال جام باشگاه‌های اروپا، سریع‌ترین هت‌تریک باشگاه رئال مادرید با گل‌های کریستیانو رونالدو و تولد مهاجم میلان سرفصل این رویدادها به شمار می‌آیند. 

*شکست بارسلونا در فینال با درخشش قهرمان سویل

7 می 1986 ، تیم استوابخارست رومانی با شکست بارسلونا در ضربات پنالتی در فینال جام اروپا که در شهر سویل اسپانیا برگزار شد، قهرمان شد. از مجموع 8 پنالتی زده شده در آن مسابقه ، فقط دو ضربه گل شد و هلموت دوکادام دروازه بان استوابخارست با مهار هر چهار پنالتی بارسایی‌ها ، به قهرمان سویل معروف شد.

تیم استوابخارست با یک خط دفاع قدرتمند به فینال رسیده بود و در بازیهای قبلی فقط یک گل دریافت کرده بود و چهار کلین شیت را به ثبت رسانده بود. آنها موفق شدند در فینال نیز برابر بارسلونا دروازه خود را بسته نگه دارند و با تساوی بدون گل در طول 120 دقیقه ، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

هر دو دروازه بان ، دو پنالتی اول را مهار کردند تا بعد از 120 دقیقه بازی و زده شدن چهار ضربه پنالتی ، همچنان قفل دروازه ها بسته بماند. اما بالاخره ، مهاجم استوا ، ماریوس لاکاتوس ، سومین پنالتی تیمش را وارد دروازه بارسا کرد تا اولین گل مسابقه رقم بخورد. اما بارسا نتوانست 

سومین پنالتی اش را تبدیل به گل کند و هلموت دوکادام ، دروازه بان استوابخارست ، سومین پنالتی را هم درست تشخیص داد و مهار کرد. استوا پنالتی چهارم اش را به گل تبدیل کرد تا بازی دو بر صفر شود و امیدهای بارسا برای قهرمانی کمرنگ تر شود. سپس مارکوس آلونسو چهارمین ضربه پنالتی بارسا را زد اما بازهم دوکادام این پنالتی را هم مهار کرد و یک تنه تیمش را قهرمان اروپا کرد.

این قهرمانی تنها عنوان قهرمانی استوابخارست در اروپا محسوب می شود که با درخشش دوکادام که به قهرمان سویل معروف شد به دست آمد. البته با وجود درخشش فوق العاده این دروازه‌بان رومانیایی ، او فقط دو بازی ملی در کارنامه دارد و سال 1991 بازنشسته شد.

 

*سریع ترین هت تریک  تاریخ رئالسریع ترین هت تریک در تاریخ رئال/ قهرمان سویل،ستارگان بارسا را تحقیر کرد

7 می 2011 ، کریستیانو رونالدو سریع ترین هت تریک تاریخ باشگاه رئال را در جریان پیروزی 6 بر 2 این تیم برابر سویا به ثبت رساند.

رئال آن زمان در فاصله چهار بازی مانده تا پایان فصل هشت امتیاز از بارسلونا کمتر داشت و امید زیادی به قهرمانی نداشت. این مسابقه به میزبانی سویا برگزار شد و رئال در نیم هاول با سه گل راموس ، رونالدو و کاکا ، پیروز به رختکن رفت.

در نیمه دوم ابتدا سویا یکی از گلها را جبران کرد اما سپس نوبت به درخشش رونالدو رسید. او سه بار در دقایق 65 ، 70 و 75 درواز سویا را باز کرد تا رکورد سریع ترین هت تریک را در باشگاه رئال را بشکند. ( رکورد قبلی ، 26 دقیقه و 56 ثانیه که رونالدو دو ماه قبل در بازی با مالاگا به ثبت رسانده بود. )

در پایان سویا یک گل دیگر به ثمر رساند و رئال با نتیجه 6 بر 2 پیروز شد.


*تولد مهاجم میلانسریع ترین هت تریک در تاریخ رئال/ قهرمان سویل،ستارگان بارسا را تحقیر کرد

7 می 1987 ، جرمی منز مهاجم فرانسوی باشگاه میلان متولد شد. او فوتبال حرفه ای را از سال 2004 در تیم سوشو آغاز کرد و سال 2006 به موناکو پیوست. او پس از گذراندن دو فصل موفق در موناکو با قراردادی چهار سال به رم پیوست. او در این تیم برای نخستین بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. منز سه فصل در رم بود و 12 گل در بیش از 100 مسابقه برای این تیم به ثمر رساند. او  سال 2011 به فرانسه بازگشت و به پاری سن ژرمن پیوست و سپس در سال 2014 دوباره به ایتالیا رفت و این بار با باشگاه میلان قرارداد بست و تاکنون در این تیم حضور دارد. منز 24 بازی هم تاکنون برای تیم ملی فرانسه انجام داده و 2 گل به ثمر رسانده است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فوتبال فقط برای مشغول کردنه عده ا یجوان بیکاره که عمرشون پای فو.تبال تلف می کنند ولی هیچ مهارتی برای زندگی کردن نمی یابند
آخرین اخبار