دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری؛

از بررسی روابط ایران و عربستان تا ارزیابی تحقیق و تفحص از سهام عدالت

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه هفته جاری روابط ایران با عربستان سعودی را بررسی می کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به شرح زیر است:

بررسی وضعیت ساخت و سازهای قزوین در کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون اصل نود، روز یکشنبه نشستی با مسئولین وزارتخانه‌های «جهاد کشاورزی»، «راه و شهرسازی»، «اطلاعات» و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهند داشت و پیرامون وضعیت واگذاری و ساخت و سازها در منطقه نیاوران قزوین بحث خواهند کرد.

مسئولین یونسکو در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز یکشنبه از مسئولین کمیسیون ملی یونسکو جهت ارائه گزارش و از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور جهت ارائه برنامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دعوت به عمل می آورند.

اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه ضمن بررسی طرح استفساریه بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری، میزبان ریاست دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه‌ای با موضوع ارائه برنامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواهند بود.

بررسی طرح احیاء سازمان ملی جوانان در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی؛ در هفته جاری طرح احیاء سازمان ملی جوانان و طرح استفساریه بند «ب» قانون اصلاح تبصره (2) ماده‌ واحده قانون اجازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان را بررسی می کنند.

بررسی 3 گزارش هیأت تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ در هفته جاری بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور، سهام عدالت و منطقه آزاد اروند را در دستورکار دارند.

بررسی روابط ایران با عربستان در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ در هفته جاری بررسی روابط ایران با عربستان سعودی و روند اجرای برجام را با حضور مسئولین ذی‌ربط در دستورکار دارند.

بازدید اعضای کمیسیون انرژی از نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی

اعضای کمیسیون انرژی در روز یکشنبه از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران  بازدید می کنند و در روز دوشنبه هم استماع گزارش ریاست هیأت مدیره صنعت برق کشور درخصوص تولید برق تجدیدپذیر و قانون حمایت از صنعت برق کشور را در دستور دارند.

بررسی عملکرد مالی و اعتباری 94 در کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛در هفته جاری عملکرد مالی (دریافتها و پرداختها) و عملکرد اعتبارات (هزینه‌ای و تملک دارائیهای سرمایه‌ای) قانون بودجه سال 1394 کل کشور را بررسی می کنند.

بررسی نحوه فعالیت احزاب سیاسی در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ در هفته جاری ضمن استماع گزارش آخرین وضعیت طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده‌شده از شورای نگهبان را نیز بررسی می کنند.

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کمیسیون صنایع

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ در هفته جاری طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی و همچنین مسائل و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی می کنند.

نشست اعضای کمیسیون عمران با آخوندی و چیت‌چیان

اعضای کمیسیون عمران؛ روز یکشنبه از پروژه در دست احداث آزاد راه تهران شمال بازدید خواهند کرد.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه نشست مشترکی با آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و معاونین جهت بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل، مسکن و شهرسازی و چیت‌چیان، وزیر نیرو و معاونین جهت بررسی آخرین وضعیت آب و فاضلاب و توزیع برق برگزار خواهند کرد.

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه کتاب

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ روز یک‌شنبه طرح احیاء سازمان ملی جوانان را بررسی می کنند.

ضمن اینکه اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می کنند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی
   

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛ روز یک‌شنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و ارمنستان را در دستورکار دارند.

علاوه بر این اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه
طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را بررسی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار