سالانه صدها محصل افغان در هند آموزش نظامی می بینند

هند كشوريست كه از چند سال به اين سوء سالانه به صدها محصل افغان را در بخشهاي نظامي آموزش ميدهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوي وزارت دفاع ملي تاكيد مي كند که در پهلوي اينكه هندوستان در سالهاي گذشته نيروهاي امنيتي كشور بخصوص اردوملي را دربخش تمويل و تجهيز كمك نموده  سالانه بالاتر از 500 تن از محصلين افغان را آموزش نظامي نيزميدهد.

وی گفت: در قسمت تعلیم و تربیه کادر های افسری و همچنان ارتقای مسلکی نظامی در داخل هند از اردوي ما پشتیبانی کرده اند و تعداد زیاد افسران همین حالا در هند مصروف تحصیل هستند در هند به تعداد اضافه از 500 نفر تعلیم و تربیه می شوند

حال بايد دانست كه وضعيت آموزش و چگونگي زيست محصلين افغان در هند در چي حالتي قرار دارد؟

خبرنگار كليد در سفري كه به هند داشت،سري به اكادمي نظامي هند زده و با شماري از محصلين افغان درين اكادمي ديدار و گفتگو نموده است.

تورن گامبيز عصمتي مسوول ارتباطات محصلين افغان در هند مي گويد كه آنان فارغ از هرگونه تعلقات قومي و زباني يكجا بخاطر بهبود وضعيت كشور به آموزش هاي نظامي مي پردازند.

عصمتي اضافه نمود كه "محصلين افغان با داشتن روحيه عالي،يكجا با محصلين هندي به آموزشهاي شان بدون هيچ گونه مشكلي پيش ميروند،وي به اين عقيده است افسراني كه درين اكادمي آموزش ببينند و موفق بدر آيند از جمله ثابت قدم ترين افسران در ميان نيروهاي امنيتي كشور مي باشند.

او گفت: تمرینات محصلین افغان با تمرینات محصلین هندی یکجا می باشد و محصلین افغان به سطح بالا در اکادمی با تمام مشکلات  که از دوري وطن دارند اما در بهترین سطح قراردارند تمرینات شان را پیش می برند و هیچ نوع مشکلی نيست

محصلين افغان درين اكادمي با انواع مختلف سلاح هاي سبك و سنگين آشنايي پيدا كرده و به سطح بسيار بلند تمرينات فزيكي راانجام ميدهند.

تورن اسدالله مسعود مسوول اداري محصلين افغان در اكادمي نظامي هند مي گويد كه در دوسال گذشته محصلين افغان توانستند با ارادهء قوي درميان صدها محصل هندي مقام اول را در اسب سواري از آن خود نمايند.

"از تمام اکادمی های هندوستان که در ممبی اشتراک کرده بود مدال طلا محصل افغانی بدست آوردكه سید رامین نام داشت و فعلن مصدر خدمت در اردوی ملی در افغانستان است و درسمستر گذشته مرتضی قریشی بود که فعلن دوم بریدمن در اردوی افغانستان است”

در همين حال شماري از محصليني كه دراكادمي نظامي هند در حال فراگيري آموزش هاي نظامي اند از استادان،امكانات آموزشي و حمايت هاي مالي هندوستان ابراز رضايت مي كنند.

آنها می گویند: در اكادمي هر چيز قابل دسترس است،استادان هندي،دونفر افسران ارتباطي افغان اين جا حضور دارند كه مارا در هر عرصه كمك مي كنندو به تمرينات و درس هاي خود ادامه مي دهيم.

در اصول نامه عسکری ثبت شده و این ها کوشش می کنند که تمام کار ها و جریانات تعلمیات یا بخش عسکری به طبق همین اصول نامه و قانون در این مملکت پیش برده شود

هند در كنار شماري ديگر از كشورهاي منطقه و جهان در قسمت تمويل و تجهيز نيروهاي امنيتي كشور از چند سال به اين سوءگام هاي موثري برداشته،تا جاييكه مقام هاي هندي روابط افغانستان و هند را ناگسستني و خاتمه ناپذير ميدانند.
در حال حاضر هندوستان در بخش هاي مختلف از جمله پروژه هاي اقتصادي به مليون ها دالر در افغانستان سرمايه گذاري نموده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، هند ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار