ترامپ:جنگ عراق بدترین تصمیم تاریخ آمریکا بود/مشخص نیست رهبر اصلی داعش کیست!

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا جنگ عراق را بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دوناد ترامپ --نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- گفت جنگ در عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود و به همین دلیل بوش پدر و پسر با نامزدی ترامپ مخالف هستند. 

بر این ترامپ درباره گزینه های تصدی سمت معاون اول در صورت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت، فردی برخواهد گزید که تجربه سیاسی کافی و رابطه نزدیکی با سنا و کنگره داشته باشد تا او مجبور نشود مثل اوباما هر ساعت دستورات حکومتی امضا کند چون بهتر است رئیس جمهور برنامه ها را به تصویب نمایندگان برساند و صرفاً به شیوه دستوری آنها را به قانون تبدیل نکند.

او درباره داوطلبانی که برای نامزدی حزب با او رقابت کرده اند گفت بسیاری از آنها پشت پرده با او تماس گرفتند و پیشنهاد کردند درصورت پیروزی او در انتخابات حاضرند با او همکاری کنند. ترامپ افزود از یکی از این افراد پرسیدم چطور بعد از آن همه حرف های بدی که درباره من زدی می توانی از من تعریف کنی و او در پاسخ گفت:« نگران این مساله نباش.» 

ترامپ درباره مخالفت آخرین روسای جمهور جمهور خواه آمریکا (بوش پدر و پسر) با نامزدی او گفت، جنگ عراق بدترین تصمیمی است که در تاریخ آمریکا گرفته شده است. این جنگ خاورمیانه را کاملاً بی ثبات کرد. تصمیمی فاجعه بار که بوش مسبب آن بود. ترامپ افزود جب بوش (دیگر داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه از خانواده بوش) پانزده تا بیست میلیون دلار برای تبلیغات منفی علیه او (ترامپ) هزینه کرده است و مخالفت بوش پدر و پسر با نامزدی او به سبب شکست جب بوش است.

ترامپ همچنین از بیل کلینتون به سبب امضای نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) انتقاد کرد و آن را فاجعه ای برای آمریکا توصیف کرد. ترامپ درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit) گفت، مساله مهاجرت بحرانی جدی در اروپاست و انگلیس بدون مشارکت با اتحادیه اروپا موفق تر خواهد بود.

ترامپ در ادامه درباره رهبر داعش گفت، مشخص نیست چه کسی به واقع رهبر داعش است. داعش رهبران مختلفی در نقاط گوناگون دارد و مدام در حال توسعه تشکیلات خود هستند. اکنون هم بر نفت لیبی دست درازی کرده اند. وی افزود باورکردنی نیست آنها نفت را به خارج می فرستند و در مقابل کاری از جامعه بین المللی ساخته نیست.

ترامپ در ادامه تاکید کرد روسیه می خواهد با آمریکا روابط دوستانه داشته باشد، اما آنها واقعاً از اوباما بدشان می آید و به او احترام نمی گذارند و به همین دلیل به کشور آمریکا هم احترام نمی گذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای ترامپ رهبر داعش شخص رئیس جمهور فعلی کشور آمریکاست !!!!!!!
شاید بعد از انتخابات این سمت به شما منتقل شود !!!!!!!!
حکومت آمریکا منفور ترین حکومت دنیاست !!!!!!!
دست شما آمریکائی ها در همه جنایات برعلیه بشریت آلوده است !!!!!ورشکستگی اقتصادی لایق حکومت های فاسد و نالایق حکام دوره های اخیر آمریکاست !!!!!! حکامی که هیچ نگاهی به داخل آمریکا و اوضاع مردم ندارند و فقط به فکر غارت منابع کشورهای منطقه خاورمیانه برای خودشان هستند ، نه ملت آمریکا !!!!!!
آخرین اخبار