جریان صدر: پارلمان عراق از وظیفه‌اش شانه خالی می‌کند

امام مسجد کوفه پارلمان این کشور را متهم به شانه خالی کردن از مسئولیت خود کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت السومریه نیوز، مهند الموسوی امام و خطیب مسجد کوفه (از اعضای جریان صدر) در خطبه های امروز خود گفت: پارلمان از وظیفه خود شانه خالی می کند و از اجرای وعده خود برای رای گیری درخصوص وزیران مستقل فرار می کند.

وی افزود: اعضای پارلمان در قبال احساس مسئولیت نمی کنند و آسان ترین کار این است که به مردم و خواسته های مشروع آنها توجهی نکنند.

الموسوی گفت: تظاهرکنندگان و تحصن کنندگانی که وارد ساختمان پارلمان شدند، رفتاری متمدنانه داشتند که باعث شگفتی همه عراقی ها شد.

وی افزود: ورود آنها نقطه عطف تعیین کننده ای در نشان دادن شجاعت عراقی ها و تلاش و تعهد آنها برای داشتن آزادی و زندگی کریمانه در سایه عراقی روشن در سایه عدالت اجتماعی بود.

الموسوی گفت: این موفقیت در حفظ ماهیت مسالمت آمیز جنبش اصلاحات به یاری تاکیدها و سفارش های مقتدی صدر به همگان برای پایبندی به رویکرد مسالمت آمیز به طور کامل و قاطع بود.

خطیب مسجد کوفه درباره "افراد مترصد بویژه برخی سیاستمدارانی که از رفتار مترقیانه میلیونی مردم آزرده شده و دل به وقوع اغتشاش و آزار و اذیت یا توطئه علیه عراقی ها بودند، هشدار داد" و در عین حال تاکید کرد که "مردم قویتر از سرکشان هستند".

وی خطاب به تظاهرکنندگان نیز گفت: هرچه همیاری و همبستگی شما بیشتر باشد، به همان اندازه تمام توطئه های شرق و غرب علیه آینده خودتان را خنثی خواهید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار