«هی‌یو» زمینه‌ساز ساخت مستند است

کتاب «هی‌یو» زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که براساس آن بتوان مستند ساخت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بررسی کتاب «هی‌یو» اثر سعید ابو‌طالب ظهر امروز با حضور سعید ابو‌طالب نویسنده کتاب و حجت‌الاسلام و‌ المسلمین زائری منتقد ادبی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین زائری درباره کتاب «هی یو» گفت: کتاب «هی یو» از جمله کتاب‌‌های سفرنامه‌ای محسوب می‌شود. در آن با کسی روبرو هستیم که خودش مستندساز است و سفرنامه می‌نویسد. اهمیت اینگونه آثار با گذشت زمان مشخص می‌شود. 

وی افزود: سعید ابو‌طالب در بیان خاطراتش به صورت جزئی به جای آنکه از دوربین برای ثبت خاطراتش استفاده کند، با چشم‌هایش این کار را انجام داده است. کاری مانند «هی یو» زمینه این را فراهم می‌کند که بتوان بر اساس آن مستند ساخت.

در ادامه مراسم سعید ابو‌طالب نویسنده کتاب با اشاره به اینکه در عرصه وقایع‌نگاری باید مانند مستند‌سازی به وقایع نزدیک شد، گفت: با کتاب «هی یو» تمام تلاشم این بود که خودم را از سوژه بردارم. به همین دلیل از موضع سوم شخص برای نگارش داستان‌هایم استفاده کردم.

وی افزود: سعی کردم در نوع روایت کتاب «هی یو» وقت بیشتری صرف کنم تا کتاب خواندنی شود به دلیل آنکه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس یک منبع برای نسل‌های بعد هستند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار