سنندج؛

اعلام برنامه های هفته جوان دراستان کردستان

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش کردستان گفت:به مناسبت هفته جوان 17 برنامه شاخص از 27 ارديبهشت تا دوم خرداد دراین استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،فرهنگ مکتبداری، در مراسمی که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، گفت: هر ساله در اواخر اردیبهشت ماه، هفته‌ای به نام هفته جوان نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی از سوی اداره ورزش و جوانان در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته جوان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: در سال گذشته 17 سازمان مردم نهاد در استان کردستان تشکیل شده است که این مهم نوید خوبی را در راستای هدفمند کردن سمن‌ها می‌دهد.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش کردستان با تاکید بر اینکه کیفیت اجرایی برنامه‌ها در هفته جوان بسیار قابل اهمیت است،بیان کرد: در هفته جوان برنامه‌هایی که اجرایی می شود تمامی آن مربوط به جوانانی است که در رنج سنی 15 الی 29 سال باشند.

مکتبداری با اشاره به اینکه هفته جوان در این استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در روز اول این برنامه‌ها با نام نشاط، شادابی و ورزش برای جوانان نامگذاری شده است که فعالیت‌های در باب پیاده روی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی روزهای هفته جوان با نام‌های خاصی نام گذاری شده است، گفت: از جمله برنامه های هفته جوان می توان به تجلیل از داوران، مربیان و ورزشکاران نام آور و کارفرینان برتر،برگزاری کارگاهای آموزشی در مورد ازدواج و رفتار شناسی،دیدارجوانان با نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان،برگزاری اردوهای گردشگری،اردوهای جهادی و راهیان نور برای جوانان،تجلیل از قاریان قرآن اشاره کرد.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش کردستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی امور جوانان شش کمیسیون ستاد تخصصی ازدواج و خانواده، اوقات فراغت، فضای مجازی، مشارکت اجتماعی، امور بین الملل جوانان، اشتغال و مسکن فعالیت می‌کند که هر کدام از این کمیسیون ‌ها به یک ارگان خاص واگذار شده است.

وی افزود: ستاد ساماندهي امور جوانان استان كردستان با تشكيل شش جلسه استاني و 37 جلسه شهرستاني رتبه دوم كشور را به خود اختصاص داده است.

مکتبداری در پایان به عملكرد دستگاه های اجرايی استان در حوزه اوقات فراغت اشاره كرد و گفت: در سال گذشته 140 هزار نفر از جوانان در برنامه‌ های اوقات فراغت دستگاه‌ های اجرايی شركت كردند و امسال نيز با برنامه ريزی های لازم به دنبال ايجاد فضايی مناسب برای حضور جوانان هستيم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.