اهواز؛

فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر افتتاح شد

ساخت و افتتاح فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان هدف از راه‌اندازی این سیلو را ذخیره سازی استاندارد غلات و حفظ دسترنج کشاورزان منطقه از بلایای طبیعی عنوان کرد.

رحم خدا پور اعتمادی افزود: فاز اول این پروژه با راه‌اندازی یک کندو  با ظرفیت 8 هزار تن احداث شده است و اکنون این سیلو با ظرفیت 8 هزار تنی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت 32 هزار تنی که برای سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر، پیش بینی شده است 3 کندو دیگر با ظرفیت 24 هزار تن باید احداث گردد.

پور اعتمادی اظهار داشت: مجموع مساحت این سیلو  5 هکتار و اعتبار هزینه‌شده آن تاکنون 2.5 میلیارد تومان بوده که از محل طرح‌های نیمه تمام کشاورزی و صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک کشاورزی تامین شده است و تکمیل این پروژه به 2 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

رییس بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه اکنون حدود 50 نفر در این سیلو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: با اجرای فاز 2 این پروژه طبیعتا برای افراد بیش تری اشتغالزایی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اتصال شوشتر به شبکه ریلی کشور در تلاش هستیم تا با اخذ مجوز، این سیلو را نیز به شبکه ریلی کشور متصل کنیم تا امکان صادرات به سایر مناطق کشور فراهم شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.