کرمان؛

قالی ریگانی احیا می شود

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان گفت با احیا قالی بافی در ریگان بیش از 70نفراز بانوان روستایی وعشایری اموزش قالی بافی را در ریگان فرا گرفتند .

قالی ریگانی احیا می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،پرویز جلالی اظهار کرد:با توجه به اینکه پتانسیل خوبی در زمینه قالی بافی وگلیم بافی در این شهرستان وجود داردگفت با اختصاص 5دار قالی به صورت رایگان 70بانوی عشایری این اموزشها را فرا گرفتند .

وی افزود با اموزشهای لازم به این بانوان عشایری وروستایی زمینه اشتغال در انها در این مناطق فراهم شده است .

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان از راه اندازی کارگاه بزرگ قالی بافی در بخش گنبکی ریگان با کمک نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد خبر داد واظهار داشت این کارگاه در حال تجهیز می باشد .

جلالی افزوددر این کارگاه 10دار قالی تخصیص داده شده که 20بانوی ریگانی کار بافندگی قالی را در این شهرستان اغاز خواهند نمود .

وی با اشاره به اینکه بازارفروش فرش نیز در این شهرستان فراهم شده است تصریح کرد با حمایت از این بافندگان محصول انها نیز به فروش خواهد رسید .

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان در ادامه بیان داشت در مناطق عشایری شهرستان نیز دارهای قالی وجود دارد که این دارها قالی نیز در این مناطق احیا وزمینه اشتغال زایی را برای بانوان این روستاها فراهم خواهیم نمود .

جلالی متذکر شد بیمه قالی بافان نیز در دستور کار قرار دارد که این امر نیز به زودی محقق خواهد شد .

برچسب ها: قالی ، ریگان ، آموزش ، بافنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.