فرمانده ارشد آمریکایی:

حضور داعش در افغانستان مشکلات را افزایش داده است

فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در اروپا اعلام کرد که با مبارزه و مخالفت‌های شدید طالبان در افغانستان روبرو هستیم و افراد وابسته به گروه تروریستی داعش نیز به مشکلات افزوده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،فیلیپ بریدلاو فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در اروپا اظهارداشت: حضور افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان به مشکلات‌ افزوده است.

وی افزود: افغانستان در دو سال گذشته شاهد تغییرات بسیاری بوده است.

این فرمانده ارشد آمریکایی ادامه داد: ماموریت حمایت قاطع در حال اجرا است و  فعالیت‌های افراد وابسته به گروه تروریستی داعش را در افغانستان تحت نظر داریم که این مسئله مشکل را جدی‌تر می‌کند.

همچنین چندی پیش، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی باراک اوباما در مورد گروه تروریستی داعش به رئیس جمهور کشورش گزارشی ارائه کرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، رایس به اوباما گفته بود که گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان شاخه‌ای را با نام «خوراسان» راه‌اندازی کردند که بخشی از افراد آن را اعضای طالبان پاکستانی و افغان سابق تشکیل می‌دهند.

مشاور امنیتی ملی اوباما می‌افزاید: گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان مستقر است و حملاتی را در شهرهای اصلی مانند جلال‌آباد انجام داده‌ اگرچه ترکیبی از فشارهای طالبان، آمریکا و افغانستان دستاوردهای آنها را محدود کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، فرمانده ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار