در مراسم افتتاحیه غرفه روسیه بیان شد:

امیدواری رئیس نمایشگاه کتاب روسیه برای ارتباط فرهنگی بیشتر دو کشور

امیدواریم که حضور روسیه در نمایشگاه کتاب تهران، گام بعدی در جهت همکاری‌های دو کشور باشد.

امیدواری رئیس نمایشگاه کتاب روسیه برای ارتباط فرهنگی بیشتر دو کشوربه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم افتتاحیه غرفه روسیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امروز در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، رئیس نمایشگاه کتاب روسیه و مسئول غرفه روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ما از دیدن شما در نمایشگاه کتاب تهران بسیار خرسندیم. البته خوشحالیم که امسال به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داریم. در واقع حضور ما در این نمایشگاه در راستای همکاری ما با ایران است؛ البته این همکاری‌ها در سال گذشته با حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو آغاز شده است.

وی ادامه داد: ایران حضور خوبی در نمایشگاه کتاب سن‌پترزبورگ داشت و ما امیدوارم که حضور روسیه در نمایشگاه کتاب تهران گام بعدی در جهت گسترش همکاری‌های بین دو کشور باشد.

مسئول غرفه روسیه اظهار داشت: ادبیات بسیار گسترده است و ما می‌دانیم که ایرانیان علاقه زیادی به ادبیات روسیه دارند. بنابراین ما کتاب‌های ادبی خود را در غرفه نمایشگاهی روسیه عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما علاوه بر کتاب‌های ادبی، کتاب‌های کودک و نوجوان را نیز در غرفه نمایشگاهی خودمان عرضه کردیم. البته بخش مرکزی غرفه ما متعلق به جمهوری تاتارستان است و بدین وسیله با حضور نمایندگانی از جمهوری تاتارستان سعی کرده‌ایم که از طریق کتاب‌های آنها فرهنگ و سنتشان را معرفی کنیم.

رئیس نمایشگاه کتاب مسکو افزود: غرفه روسیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از 60 برنامه دارد که از آن جمله می‌توان به ملاقات با نویسندگان، میزگردهایی در زمینه آثار ادبی، برنامه‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی برای کودکان و برنامه‌های ویژه معرفی فرهنگ روسیه به بازدیدکنندگان و نمایش فیلم اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: من خیلی صمیمانه از شما دعوت می‌کنم که در غرفه ما حضور پیدا کنید و از برنامه‌هایمان استفاده کنید.

همچنین مسئول سالن کشورها در بخش دیگری از این مراسم گفت: ایران و روسیه روابط نمایشگاهی طولانی دارند و ایران همیشه در نمایشگاه مسکو شرکت می‌کند. سال گذشته هم به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشتیم.

مسئول سالن کشورهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امیدواریم که ملاقات‌ها و برنامه‌هایی که با حضور نویسندگان برگزارمی‌شود، به نتایج خوب و مطلوبی برسد.

آبتین گلکار برنده جایزه کتاب سال ایران در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه غرفه روسیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایرانیان علاقه زیادی به ادبیات و فرهنگ روسیه دارند و هم‌اکنون گروه زبان و ادبیات روسیه در 10 دانشگاه ایران شکل گرفته است.

برنده جایزه کتاب سال ایران اظهار داشت: هر ساله بیش از 200 دانشجو در دانشگاه‌های ایران به آموختن زبان و ادبیات روسیه می‌پردازند. بنابراین توسعه روابط ایران و روسیه اهمیت زیادی دارد و برای همین امیدواریم که شرکت طرفین در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و مسکو به توسعه روابط میان دو کشور کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار