کرمانشاه ؛

سهل انگاری موجب هک سامانه دانشگاه شد.

به گفته رئيس پليس فتا استان کرمانشاه سامانه آموزشی یکی از دانشگاه‌های معتبر استان هک شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه به گفته رئيس پليس فتا استان کرمانشاه سامانه آموزشی یکی از دانشگاه‌های معتبر استان هک شد.

 سرهنگ علی شفیعی با اشاره به هک سامانه آموزشی یکی از دانشگاه‌های معتبر استان توسط چند دانشجو گفت:در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های استان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه، علاوه بر اخلال در سامانه دانشجویی، اقدام به تغییر نمرات دانشجویان و حذف و اضافه دروس کرده‌اند، شناسایی عامل یا عاملان نفوذ در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی  ادامه داد: پس از بررسی تغييرات رخ داده در سامانه این دانشگاه و همچنين استعلام از چندين مرکز ISP  و بررسي سيستم دانشگاه  مشخص شد بيش از چند هزار تغيير در نمرات و همچنين انتخاب واحد دانشجويان دانشگاه صورت گرفته است

 شفیعی با بیان اینکه مجرمین اقدام به پاک کردن رد خود و ایجاد پاپوش برای دیگر دانشجویان کرده بودند.گفت:کارآگاهان با بررسی تمام تغییرات و همچنین با استفاده از توان علمی و تخصصی پلیس فتا مجرمین را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. پرونده این تخلف به همراه متهمين به دادسرا ارسال شد.

متهمان اعتراف کردند با سهل انگاري مسئول امور آموزش دانشگاه سوءاستفاده و اقدام به يادداشت رمز عبور سامانه کرده و تغييراتي از جمله حذف انتخاب واحد، تغيير نمرات، ثبت مرخصي براي دانشجويان، تغيير رمز عبور دانشجويان و ... انجام داده اند.


انتهای پیام/

 



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.