بجنورد؛

معاینه رایگان بیماران توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی

گروه های اعزامی بسیج جامعه پزشکی 20 هزار نفر را در مناطق محروم و دور دست استان، به صورت رایگان معاینه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: پارسال برای خدمت رسانی به مردم این مناطق 150 تیم شامل پزشکان عمومی و متخصص اعزام شدند.

سرهنگ رمضان موفق افزود: این گروه ها همچنین با اجرای طرح غربالگری بیماران نیازمند، آنان را در صورت نیاز به خدمات تخصصی به مراکز درمانی ارجاع دادند.

وی یکی از رسالت های بسیج جامعه پزشکی را ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی در مناطق محروم به نیازمندان و حاشیه نشینان عنوان کرد و گفت: این استان با توجه به تعداد زیاد روستاها و پراکندگی، به اجرای این طرح ها بسیار نیازمند است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) استان گفت: با هدف ارائه خدمات پزشکی تخصصی به بیماران نیازمند، دو بیمارستان صحرایی ( در شهرستان راز و جرگلان و مناطق محروم شهرستان فاروج) راه اندازی شد.

سرهنگ موفق از تشکیل ستاد هدایت بیماران نیز در اداره کل بیمه سلامت استان هم خبر داد و افزود: 800بیمار شناسایی شده در این طرح، برای ادامه درمان راهنمایی شدند.

خراسان شمالی با جمعیت 925 هزار نفر بیش از 320 هزار بسیجی سازمان یافته دارد که140 نفر آنان، پزشک و پیراپزشکِ عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.