آغاز رسمی فعالیت انجمن تخصصی تغذیه ورزشی

وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه انجمن تخصصی ورزش کشور در تسهیم دانش، اطلاعات و تجربیات می تواند مجموعه ورزش، به خصوص تیم های ملی را تقویت کند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،انجمن تخصصی تغذیه ورزشی کشور عصر روز گذشته سه شنبه 14 اردیبهشت با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای،‌ معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و اعضای این انجمن فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
 محمود گودرزی جای این گونه فعالیت های تیمی را در ورزش کشور خالی خواند و گفت: پیش از این فعالیت هایی نظیر تغذیه و روانشناسی ورزشی سلیقه ای اعمال می شد که در حال حاضر با تشکیل انجمن هایی تخصصی، این مهم شکلی علمی و سازمانی به خود گرفت.
وی با تاکید به توسعه این دست از انجمن ها، افزود: انجمن تخصصی تغذیه ورزشی کشورمان باید به لحاظ تجهیزات و حوزه مکمل ها در عرصه بین الملل نیز حضور فعال داشته باشد و با تسهیم دانش، اطلاعات و تجربیات، مجموعه ورزش به خصوص تیم های ملی را تقویت کند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در حال حاضر مدیران و مربیان ورزش به این نیاز اساسی باور دارند، گفت: مجموعه ورزش کشور به این نتیجه رسیده که با ورود به عرصه های علمی ورزش بسیاری از مشکلات و آلودگی های این حوزه برطرف خواهد شد.
در ادامه معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر با اشاره به تاکیدات دکتر گودرزی مبنی بر راه اندازی و تشکیل انجمن تخصصی تغذیه ورزشی،‌ اظهار داشت: در همین راستا با دکتر سجادی صحبت هایی داشتیم تا ساختار مناسی برای آن پیش بینی شود.
دکتر سید عبدالحمید احمدی افزود: لذا بحث تشکیل این انجمن به صورت جدی دنبال شد و امروز خوشحالیم پس از تلاش های بسیار، انجمن تخصصی تغذیه ورزش کشور به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با ورود این انجمن به بدنه ورزش تا فاصله باقی مانده به المپیک ریو بتوانیم خدمات ویژه ای به ملی پوشان ارائه دهیم و آمادگی بیشتر قهرمانان خود را برای حضور در میادین بین المللی فراهم کنیم.
در این نشست پس از معرفی اعضای انجمن تخصصی تغذیه ورزش کشور از سوی دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشگی ورزشی، سرپرست این انجمن به چگونگی عملکرد و ساختار آن پرداخت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار