دی میستورا: به برقراری دوباره آتش بس سوریه خوشبین هستم

نماینده سازمان ملل درسوریه قطع بمباران ها و پرتاب خمپاره ها را تنها شرط اعتماد و باور مردم سوریه به حقیقی بودن تلاش های سیاسی ذكر كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دمیستورا درپی دیدار و گفتگو با وزیر خارجه روسیه درجمع خبرنگاران افزود، مردم سوریه زمانی حقیقی بودن تلاش های سیاسی اخیر را باورخواهند كرد كه بمباران ها و راكت پراكنی ها و خمپاره اندازی ها متوقف شده باشند.

دمیستورا تنها دلیل سفر خود به مسكو را گفت و گو با مقامات روسی و تاكید بر این مسئله كه نباید گذاشت حاصل تلاش های اخیرجهانی برای یافتن راه حل بحران 5 ساله سوریه با در هم شكستن مقررات آتش بس یكسره از میان برود، ذكر كرد.

وی گفت و گو های ماه مارس ژنو را در سایه امیدواری ها و خوش بینی های ناشی از آتش بس اخیر سوریه مفید و سازنده خواند و از این كه نقض این آتش بس موجب تضعیف امیدواری مردم سوریه شده ابراز تاسف كرد.

نماینده بان كی مون حاصل گفت و گو های خود با لاوروف وزیرخارجه روسیه را سازنده توصیف كرد و گفت كه در این گفت و گو ها بر ضرورت برقراری دوباره آتش بس تاكید قاطع شده و به همین دلیل بطور محتاطانه ای امیدوار است كه فضای مثبت بوجود آمده درساعات بعدی به بر قراری دوباره اتش بس دركشور جنگ زده سوریه منجر شود.

دمیستورا تاكید كرد كه در صورتی كه چنین آتش بسی تحقق پیدا كند همه طرفین ذی نفع برای ادامه تلاش ها وگفت و گو های سیاسی درجهت حل این بحران و فراهم ساختن زمینه انتقال وگذر سیاسی در این كشور آمادگی خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار