اهواز؛

برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر در خوزستان

برگزاری مراسم اردیبهشت از اول اردیبهشت در کلیه شهرستان‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر در این استان خبر داد و اظهار داشت:  این مراسم هر ساله به مناسبت روز جهانی تئاتر در سراسر کشور برگزار می‌شود و خوزستان نیز در این خصوص برنامه‌هایی را پیش‌بینی می‌کند.

همایون قنواتی، اضافه کرد: مراسم اردیبهشت تئاتر با هدف تجدید دیدار و هم‌‌اندیشی هنرمندان عرصه تئاتر، قدردانی و تجلیل از فعالان و تاثیرگذاران بر این هنر و ترغیب و تشویق نهادهای فرهنگی و مدیران مرتبط برای مشارکت در برنامه‌های مربوط به هنرهای نمایشی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها علاوه بر مراسم استانی به صورت جداگانه برنامه‌هایی را جهت تجلیل از منتخبین شهرستان‌‌ها و خادمان عرصه هنر نمایش برگزار می‌کنند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم از اول اردیبهشت در کلیه شهرستان‌ها آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: جهت برگزاری مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر این آیین هنری در سطح استان دستورالعمل‌هایی به ادارات شهرستانی ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل علاوه بر فراهم کردن محفل و فضای صمیمی برای هنرمندان تئاتر و دیدارهای دوستانه با مدیران فرهنگی شهر و استان، از هر نوع تقدیر و اهدای جوایزی که تداعی کننده رقابت و داوری برای هنرمندان باشد، پرهیز می‌شود.

قنواتی ادامه داد: هم‌چنین با هدف‌گیری توجه به استمرار اجراهای عمومی گروه‌­های نمایشی در تماشاخانه‌­های استان‌­ها، توجه به اجراهای عمومی موفق سال ٩٤ با در نظر گرفتن محتوی، جلب حداکثری مخاطب، توجه به تبلیغات گسترده، فروش مناسب و... مورد نظر است.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن تقدیر از مدیران سایر نهادها، سازمان‌­ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی که حامی اجراها و رویدادهای تئاتری در سال گذشته بودند، اذعان داشت: علاوه بر این فعالیت‌های رسانه‌­ای، خبری، تحلیلی، تصویری و نقد در حوزه تئاتر استان در یک سال گذشته مدنظر قرار می‌گیرد.

وی تکریم از خانواده هنرمندان فقید استان در سال ٩٤، اجرای برنامه‌­های خلاقه، توجه به کیفیت انتخاب‌­ها و پرهیز از بالا رفتن کمیت با توجه به برگزاری هر ساله رویداد و صرف هزینه‌ های غیر ضروری در این مراسم را از دیگر مواردی عنوان کرد که در برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر در شهرستان‌ها مورد توجه است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.