ایده، سرمایه و بازار سه حلقه زنجیر اقتصاد مقاومتی

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان؛ ایده، بازار و سرمایه را سه حلقه‌ی یک زنجیر دانست و گفت: با متصل کردن این سه حلقه اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

کوه سرخی استاد دانشگاه تهران و عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در  گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بندهای اقتصاد مقاومتی را باید با طلا نوشت چرا که به معنای تکیه بر توانمندی داخلی است.

وی تصریح کرد: باید توانمندی‌های داخلی شهر، روستا و حاشیه شهر را در هر حوزه سنجید و بر اساس توانمندی‌ها بودجه‌هایی را برای رونق تولید آن منطقه در نظر گرفت. این اقدام نیاز به فرهنگسازی عمیق، زیرساخت مناسب و سپس بهره برداری دارد.

کوه سرخی به طرح اقتصاد مقاومتی در معاونت پ‍‍‍ژ‍وهشی وزارت علوم اشاره و بیان کرد: این طرح به تفکر نیاز دارد، اقتصاد مقاومتی باید از بروکراسی فاصله بگیرد و به سمت اجرایی شدن گام بردارد، آیین نامه و دستورالعمل دردی را دوا نمی کند.

استاد دانشگاه تهران یکی از خروجی‌های عملیاتی کردن این طرح را برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خواند و عنوان کرد: بازار داخلی با واردات بی رویه، رشد نمی‌کند و شناساندن محصولات داخلی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند زمینه را برای رونق بازار فراهم کند.

وی افزود: برای به نتیجه رساندن اقتصاد مقاومتی باید ایده، سرمایه و بازار را همچون حلقه‌های زنجیر به هم وصل کرد، بخش دانشگاهی با تربیت ایده پرداز و کارآفرین همچنین حمایت دولت و سرمایه گذار از ایده پرداز می تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کند.

کوه سرخی بازار را مشکل اصلی کشور دانست و گفت: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، هر سه حلقه نیاز به کنترل دارند و باید عمل را جایگزین بروکراسی کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار