اصفهان؛

ضرورت اطلاع اداره راه و شهرسازی از انجام خريد و فروش مسكن مهر

خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر آزادو قانوني است اما بايد با اطلاع اداره راه و شهرسازي و شركت هاي عمران سازنده صورت گيرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان اظهار داشت: شرايط خريد واحدهاي مسكن مهر با توجه به اينكه واحد تحويل گرفته شده باشد يا قبل از تحويل واحد باشد، متفاوت است،قيمت اين واحدها را نيز بازار مسكن تعيين مي كند وما نقشي در آن نداريم.

ايمان طاهر گفت:وزارت راه و شهرسازي در سال 93 قانوني براي خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر وضع و شرايطي را براي آن ابلاغ كرد كه يكي از اين شرايط، اعلام مراتب خريد به مرجع صدور معرفي نامه است.

وی تصریح کرد: 10 تا 15 سال آينده مسكن از كالاي سرمايه گذاري خارج و به كالاي مصرفي تبديل مي شود ، هم اکنون نیز تا زمانيكه وضعيت خانه هاي خالي بدون متقاضي مشخص نشود نمي توان روي اين موضوع سرمايه گذاري كرد

بنا بر دستورالعمل اجرايي معاملات ثانويه مسكن مهر نقل و انتقال هر واحد مسكن مهر صرفا با شرط نداشتن بدهي معوق انتقال دهنده به بانك عامل از بابت اقساط تسهيلات دريافتي و به دولت از بابت اجاره عرصه و يا با تسويه بدهي هاي معوق مذكور و ساير بدهي هاي احتمالي مربوط به واحد مسكن مهر صورت مي گيرد.

همچنين براي نقل و انتقال عرصه و اعيان مسكن مهر ملكي كه فروش اقساط قطعي يا تدريجي آن انجام گرفته باشد، متقاضيان نقل و انتقال به صورت همزمان براي تغيير نام مديون به بانك مراجعه و بانك عامل پس از انجام تشريفات قانوني و تسويه بدهي معوقه و به روز رساني اقساط نسبت به تغيير نام مديون در دفترچه فروش اقساطي اقدام كند.

گفتنی است از سال 85 تا 94 براي حدود 222 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان برنامه ريزي شده است و از اين تعداد 209 هزار واحد تعيين تكليف شده است كه تا كنون حدود 190 هزار واحد از ميان آنها افتتاح و تحويل مردم شده است.
 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.