فعالیت‌های برون مرزی صدا و سیما مصداق صدور پیام انقلاب اسلامی است

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما به اهمیت صدور انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، آيت ا.. علوي گرگاني در ديدار دكتر محمد اخگري معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما به اهميت صدور انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره) اشاره كردند و با قدرداني و ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي انجام شده در معاونت برون مرزي اين سازمان، آنها را نمونه و مصداق صدور پيام انقلاب اسلامي برشمردند .
 
آيت ا.. علوي گرگاني با اشاره به برداشت اشتباه برخي كه صدور انقلاب را جنگ و كشورگشايي تفسير مي‌كردند، افزودند: به حمد الله همانگونه كه مد نظر رهبر كبير انقلاب اسلامي بود امروز پيام انقلاب اسلامي كه همان منطق و برهان و عقل و درايت است از طريق رسانه‌هاي برون مرزي سازمان صدا و سيما به جهان صادر شده است .
 
 اين مرجع عاليقدر شيعه در عين حال مسئوليت برون مرزي را سنگين توصيف كردند و گفتند: تامين محتواي اسلامي مطابق با فرهنگ اهل بيت (ع) مسئوليت سنگيني است كه بايد به آن توجه شود .
 
در ابتداي اين ديدار دكتر محمد اخگري معاون برونمرزي سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران در گزارشي از فعاليت هاي اين معاونت، گفت: هم اكنون برنامه‌هاي برون مرزي سازمان صدا و سيما به 35 زبان زنده دنيا در راديو و تلويزيون پخش مي‌شود كه از اين جهت رتبه چهارم را در دنيا دارد .
 
 وي تاثير گذاري سه شبكه تلويزيوني برون مرزي العالم، الكوثر و آي فيلم عربي را در جهان ياد آور شد و گفت: بر اساس نظر سنجي‌ها، اين شبكه‌ها توانسته‌اند گوي سبقت را از رقبايي مانند العربيه و الجزيره بربايند و مخاطبان بسياري را جذب كنند .
 
اخگري به شبكه انگليسي زبان پرس تي وي و اسپانيولي زبان هيسپان تي وي هم اشاره كرد و افزود: شبكه پرس تي وي تنها در بهمن ماه 350 ميليون مراجعه كننده به وب سايت خود داشته است .
 
وي از احتمال راه اندازي شبكه پرس تي وي به زبان فرانسه از ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: سايت اين شبكه راه اندازي شده و قرار است به صورت 24 ساعته براي كشورهاي اروپايي و افريقايي فرانسوي زبان برنامه پخش كند .
 
 اخگري تصريح كرد: صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران تنها رسانه‌اي در جهان است كه براي اقليت‌هاي خود نيز برنامه‌هاي راديويي به زبان‌هاي دري، تالشي، آشوري و ارمني برنامه پخش مي‌كند .
 
معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما همچنين از پيشرفت‌هاي فني اين معاونت در دوران تحريم سخن گفت و افزود: توليد نرم افزار‌هاي ايراني خبر و پخش در معاونت برون مرزي و استفاده از  روش‌هاي متنوع براي رساندن پيام انقلاب به جهان از جمله موفقيت‌هاي اين سازمان بوده است .
 
انجام ، مدير شبكه الكوثر نيز در سخنان كوتاهي از مخاطبان 80 درصدي اين شبكه در لبنان سخن گفت و افزود: اولويت اين شبكه نشر و توسعه فرهنگ اسلامي است كه تاثير گذاري زيادي در كشورهاي مختلف از جمله مصر، اردن و مغرب داشته است .
 
 وي اضافه كرد: اين شبكه روزانه بيش از 1/5 ميليون مراجعه كننده در فضاي مجازي دارد .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.