اهواز؛

چیزی به عنوان زیر میزی وجود ندارد

چالش اصلی نظام سلامت تأمین منابع مالی نظام سلامت است و این چالش به حدی است که قابل کتمان و پنهان کردن نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: مطالبات بسیاری از بیمارستان های خصوصی نزدیک به یک سال است که تسویه نشده و تلاش بسیار زیادی شد که بحث دریافت های غیر متعارف جمع شود. این عدد در خوزستان تقریبا به صفر رسیده و چیزی به عنوان زیر میزی وجود ندارد.

اسماعیل ایدنی افزود: چالش اصلی نظام سلامت تأمین منابع مالی نظام سلامت است و این چالش به حدی است که قابل کتمان و پنهان کردن نیست و اگر پرداخت ها با تأخیرصورت گیرد دچار مشکل می شویم.

ایدنی بیان کرد: طی ۱۵ سال اخیر با چالش های خاصی در حوزه سلامت مواجه بودیم و شکاف عظیمی به لحاظ مالی بین تعهداتی که دولت و نظام های حمایتی داشتند و هزینه های سلامت که از جیب مردم پرداخت می شود  به وجود آمد.

وی اضافه کرد: سال ۸۴ هزینه های پرداختی از جیب مردم ۴۰ درصد بود که تا سال ۹۲ به ۶۰ درصد رسید و از سال ۸۴ میزان پرداختی از جیب مردم رو به افزایش بود.

، رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه  آن بخشی که تعهد سازمان های بیمه گر بود طبق برنامه  چهارم و پنجم توسعه می بایست از جیب مردم ۳۰ درصد باشد، گفت: ۷۰ درصد پرداخت هزینه های درمان می بایست توسط بیمه ها و ۳۰ درصد توسط مردم صورت می گرفت که  در عمل این اتفاق نیفتاد و  نتیجه این مسئله شکاف در پرداخت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سالیانه سه درصد جمعیت به خاطر این هزینه ها به زیر خط فقر سقوط می کردند و به همین علت دولت طرح تحول نظام سلامت را مورد توجه قرار داد.

ایدنی بیان کرد: بدون اصلاح سیاست های کلان نمی توانیم در هیچ نظامی موفق باشیم و مسائل اجتماعی مسائل کلان هستند و با سیستم ایزوله حل نمی شوند بلکه باید به صورت سیتماتیک حل شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.