تلاش حکومت افغانستان برای حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل

مسؤولان شورای عالی صلح افغانستان می‌گویند روی ۲۰ مورد از ۲۵ پیش‌نهاد حزب اسلامی برای پیوستن این گروه به صلح توافق صورت گرفته و حکومت در تلاش حذف نام گلبدالدین حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل متحد است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،مولوی عطاءالرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح گفته‌است مواردی که مربوط به این شورا بود حل شده و تنها چند مورد که مربوط صلاحیت‌های رییس جمهور می‌شود، باقی مانده‌است.

آقای سلیم گفته‌است که حکومت در مورد حذف نام گلبدالدین حکمت‌یار از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد با این اداره در تماس شده و رییس جمهور وعده داده که تصمیم نهایی‌اش را در این مورد به زودی به شورای صلح می‌فرستد.

معاون شورای عالی صلح یادآور گردیده که پیش‌رفت‌های خوبی در گفت‌گو با حزب اسلامی صورت گرفته که از جمله از ۲۵ پیش‌نهاد این حزب روی ۲۰ مورد آن توافق شده و در زمینۀ پنج مورد آن رییس جمهور تصمیم می‌گیرد که به زودی نسخۀ نهایی آن به دست‌رس شورای عالی صلح قرار می‌گیرد.

از حدود یک‌ماه به این‌طرف حزب اسلامی گلبدین حکمت‌یار با حکومت افغانستان در حال گفت‌گو است و این حزب نخستین گروه جنگ‌جوی مخالف مسلح دولت بود که پیوستن به روند صلح را اعلام داشت.

بر بنیاد این گزارش، بیرون‌شدن نام اعضای حزب اسلامی از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد، رهایی زندانیان، انتقال پناهنده‌گان به کشورشان، برگزاری انتخابات شفاف و زمان‌بندی دقیق برای خروج نیروهای خارجی از خواسته‌های اساسی حزب اسلامی گفته شده‌است.

هرچند از مهم‌ترین خواست‌های این گروه خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان بود اما اخیرا گفته شد از آن صرف نظر کرده‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، حکومت ، گلبدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار