قزوین؛

طرح جدید هدایت تحصیلی

طرح جدید هدایت تحصیلی از مهر ماه امسال اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ معاون اداره کل امور تربینی و مشاور وزارت آموزش و پرورش در همایش هدایت تحصیلی در قزوین گفت :این طرح در سال جدید تحصیلی برای دانش آموزان سال سوم دوره اول متوسطه اجرا می شود.
طرح جدید هدایت تحصیلی

محمد مصطفوی افزود : دانش آموزان در پایان  سال سوم راهنمایی و بر اساس نمرات دوره اول متوسطه و آزمون های مشاوره ای برای رفتن به دوره متوسطه دوم انتخاب رشته می کنند.

به گفته وی، پیش از این دانش آموزان در پایان سال اول دبیرستان انتخاب رشته می کردند که بر اساس طرح سند بنیادین یک سال جلوتر، هدایت تحصیلی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد : در سال تحصیلی جدید یک میلیون دانش آموز در سراسر کشور در پایان دوره اول متوسطه (کلاس نهم یا سوم راهنمایی ) برای سال آینده  انتخاب رشته می کنند.
طرح جدید هدایت تحصیلی
معاون اداره کل امور تربینی و مشاور وزارت آموزش و پرورش گفت : بر اساس این طرح کلیه کادر اجرایی مدارس اعم از مدیر ، معاون ، معلم و مشاور با هدایت تحصیلی همراه می شوند تا دانش آموزان در انتخاب خود موفق باشند.

طرح هدایت تحصیلی جدید موافقین و مخالفینی هم داشت.

عده ای به دلیل حضور دانش آموزان در سن بلوغ و دوره رشد شناختی با اجرای طرح هدایت تحصیلی جدید در کلاس نهم مخالف بودند و برخی دیگر هم این طرح را بر اساس سند تحول نظام آموزش و پرورش و کارشناسی های صورت گرفته مثبت ارزیابی می کردند و معتقد بودند در سال اول امکان بروز برخی کاستی ها وجود دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.