عبدی در نطق میان دستور:

نمایندگان مجلس دهم به فکر اصلاح نظام انتخابات و دستگاه قانون‌گذار کشور باشند

نماینده مردم خرم آباد گفت: نمایندگان مجلس دهم به فکر اصلاح نظام انتخابات و دستگاه قانون‌گذار کشور باشند.

نمایندگان مجلس دهم به فکر اصلاح نظام انتخابات و دستگاه قانون‌گذار کشور باشند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری اظهار داشت: انتخاب منتخبین مجلس دهم در دور اول و دوم، مخصوصا به منتخبین استان لرستان تبریک عرض کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تلاش و همدلی نسبت به حل بحران بیکاری جوانان و افزایش عزت و بزرگی مردم لر اقدام موثر نمایند.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به تحریم‌ها و شرایط رکود اقتصادی گفت: با تلاش نمایندگان و تصویب قوانین عادلانه مخصوصا تصویب قانون توازن منطقه‌ای و توسعه روستایی و همراهی مؤثر دولت و افزایش بیش از 400 درصدی اعتبارات عمرانی، نرخ بیکاری استان لرستان کاهش چشمگیری داشته است و لذا امیدوارم با ادامه این روند در4 سال آتی شاهد کاهش نرخ بیکاری لرستان به زیر میانگین کشور باشیم.

عبدی افزود: کاهش موثر بیکاری در حالی اتفاق افتاد که به علت توانایی و پیگیری مؤثر بعضی مدیران استان لرستان متأسفانه این استان رتبه آخر جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ناتوانی در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و عدم برخورد صادقانه و با سرمایه گذاران در استان باعث رکود شدید در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی شده است و از طرفی اجرای پروژه‌های عمرانی با حواشی فراوان در لرستان باعث کندی شدید اجرای پروژه‌های استان شده است.

نماینده مردم خرم آباد اظهار کرد: این امر باعث ناامیدی و یأس شدید از اقدامات دولت در لرستان شده است بنابراین توصیه می‌کنم حداقل با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری هم که شده ضمن توجه، نسبت به شعارهای مردم در مقابل درب استانداری لرستان توجه کنند.

عبدی گفت: به نمایندگان مجلس دهم توصیه می‌کنم به فکر اصلاح نظام انتخابات و دستگاه قانون‌گذار کشور باشند، انتخابات حزبی و استانی و راه  اندازی مجلس مشاوران یا مجلس سنا می‌تواند باعث افزایش کارآمدی قوانین و افزایش بهره‌وری در کشور گردد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح دستگاه قانون‌گذاری کشور یک ضرورت است که انشاءالله در مجلس دهم به آن توجه شود.

نماینده مردم خرم آباد افزود: به حوزه آسیب‌های اجتماعی همانند کودکان کار و زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار، طلاق، افزایش سن ازدواج که دغدغه فراموش شده حکومت اسلامی شده است توجه شود.

عبدی ادامه داد: از ریاست و اعضای مجمع مصلحت نظام درخواست دارم با توجه به طولانی بودن پروسه قانون‌گذاری در مجلس نسبت به بازبینی و جایگزینی مجازات اعدام ناشی از موادمخدر توجه کرده تا از شدت آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعدام در کشور کاسته شود چرا که اعدام نه تنها اثر پیشگیری ندارد بلکه یک موضوع آسیب‌زا در کشور است.

وی گفت: از دولت درخواست دارم نسبت به حقوق رزمندگان مخصوصا رزمندگانی که قانون برای آنها حقوقی مشخص کرده است اقدام کند.

انتهای پیام/

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.