گفتگوی آمریکا و هند برای همکاری درباره «جنگ ضد زيردريايی»

واشینگتن و دهلی نو در حال گفتگو برای همکاری در زمینه ردیابی کردن زیر دریایی‌های چینی در اقیانوس هند هستند.

گفتگوی آمریکا و هند برای همکاری درباره «جنگ ضد زيردريايی»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات نظامی اعلام کردند آمریکا و هند در حال مذاکره برای همکاری در ردیابی کردن زیردریایی‌ها در اقیانوس هند هستند. 

این اقدام می‌تواند روابط دفاعی دهلی نو و واشینگتن را، در حالی که چین فعالیت‌های خود را در زیر دریا افزایش می‌دهد، تقویت کند. 

نگرانی‌های آمریکا و هند از گسترش «بلندپروازی‌های» نیروی دریایی چین رو به افزایش است که موضعی جسورانه را در دریای چین جنوبی اتخاذ کرده و در حال به چالش کشیدن سلطه هند در اقیانوس هند است. 

دهلی نو ماه گذشته موافقت کرد در ازای دسترسی به فن‌آوری تسلیحات به منظور کمک به هند برای کاهش دادن فاصله‌اش با چین، پایگاه‌های نظامی خود را به روی آمریکا بگشاید. 

دو طرف همچنین اعلام کردند نیروهای دریاییشان مذاکراتی را در خصوص جنگ ضد زیردریایی برگزار خواهند کرد. 

یک مقام آمریکایی آگاه از همکاری نظامی آمریکا – هند، که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این نوع توافق‌های ابتدایی، پایه و اساسی برای رابطه‌ای پایدار میان نیروهای دریایی دو کشور خواهد بود که ما امیدواریم با گذشت زمان تقویت شود.» 

سخنگوی نیروی دریایی هند از اظهار نظر در خصوص همکاری با آمریکا در زمینه مقابله با زیردریایی‌ها خودداری کرد. با این حال، منبعی در نیروی دریایی هند گفت تمرکز مجموعه بعدی تمرینات مشترک که قرار است ماه ژوئن در شمال دریای فیلیپین برگزار شود، بر جنگ ضد زیردریایی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار