نتایج یک پژوهش نشان داد:

فیس‌بوک و توییتر شایع‌ترین منابع خبر برای نسل جوان

پژوهش‌ها نشان می‌دهد کاربران جوان شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک و توییتر را برای دریافت اخبار روزانه انتخاب می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز؛ فیس‌بوک و توییتر در فهرست بهترین شبکه‌های اجتماعی برای دریافت اخبار معرفی شدند.

پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی "پیو" نشان می‌دهد کاربران شبکه‌های اجتماعی کمتر از 35 سال، فیس‌بوک و توییتر را برای دریافت اخبار روزانه انتخاب می‌کنند.

تقریباً نیمی از کاربران توییتر (49 درصد) که سنی کمتر از 35 سال داشتند، این شبکه اجتماعی را مهم‌ترین منبع دریافت اخبار روزانه معرفی کرده‌اند. از سوی دیگر 49 درصد کاربران فیس‌بوک که کمتر از 30 سال داشته‌اند نیز برای دریافت اخبار روزانه به فیس‌بوک مراجعه می‌کنند.

بنا بر مطالعات مرکز تحقیقاتی پیو، فیس‌بوک و توییتر از مهم‌ترین منابع اخبار سیاسی هستند. بیشتر کاربران فیس‌بوک و توییتر تمایل زیادی به دریافت اخبار سیاسی از این دو شبکه اجتماعی دارند. به عقیده آن‌ها امکان دنبال کردن اخبار سیاسی در فیس‌بوک و انتقال نظرات با سرعت بیشتری نسبت به سایت اعمال می‌شود. از سوی دیگر امکان بازتوییت اخبار سیاسی در محیط توییتر با سهولت بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

با این وجود، کاربران توییتر اخبار سیاسی و دیگر مطالب را مستقیماً از سازمان‌ها، احزاب، خبرگزاری‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران دریافت می‌کنند. این در حالی است که کاربران فیس‌بوک معمولاً با واسطه به اخبار دست می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار