نقش بی بدیل مراکز دانشگاهی در عرصه فناوری‌های نوین

وزیر علوم به نقش مراکز دانشگاهی در عرصه مباحث فناوری‌های نوین مورد نیاز در پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم و سازمان پدافند غیرعامل کشور که امروز برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه پدیده پویا و دانش پایه است و برای تحقق آن باید شناخت کامل از رشد سریع تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی که هم در خدمت مردم جوامع است و هم می تواند برای آنها عامل خطر و تهدید باشد، داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع با شناخت، علم و آگاهی می توان مسائل دفاعی را در نظر گرفت تا کمترین آسیب پذیری، را در برابر تهدیدهای مختلف داشته باشیم.

فرهادی مسئولیت‌های دیگر مجموعه وزارت علوم را تربیت نیروهای انسانی مطلع و کارآمد دانست و بیان کرد: امیدواریم با انجام تحقیقات و ارائه فناوری‌های مورد نیاز در ابعاد مختلف علمی، صنعتی و.. در زمینه پدافند غیرعامل به درستی فعالیت کنیم.

وزیر علوم افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم نقش بیش از پیش مراکز دانشگاهی در عرصه مباحث مربوط به فناوری‌های نوین مورد نیاز در پدافند غیرعامل است و امیدواریم بتوانیم توسعه و افزایش پدافند غیرعامل در سطح کشور را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید در سطح آموزش عالی در محیط های آموزشی و پژوهشی، سیاستگذاری و ساماندهی را در پدافند غیرعامل داشته باشیم.

فرهادی با اشاره به اهداف تفاهم نامه گفت: حمایت از تربیت نیروی انسانی متخصص و تولید محتوای کتب مورد نیاز وزارت علوم و سازمان پدافند غیرعامل، تصویب و اجرای دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعم از دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت و پژوهش محور براساس ضوابط و مقررات و همکاری در چارچوب مقررات موجود جهت تعریف واحدهای درسی پدافند غیرعامل در سرفصل دروس دانشگاهی از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به تمام بندهای این تفاهم نامه پایبند مانده و تمامی آنها را عملیاتی و محقق کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار