درخواست ائتلاف ملی عراق از مردم : دشمنان در کمین هستند؛ هوشیار باشید

اعضای ائتلاف ملی عراق با صدور بیانیه‌ای خواستار هوشیاری مردم در مواجهه با خطر دشمنان واقعی این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، به دنبال حمله تظاهرکنندگان عراقی به ساختمان پارلمان و تشدید بحران در این کشور، اعضای ائتلاف ملی عراق نشست اضطراری برگزار کردند.

این نشست فوری به ریاست ابراهیم جعفری و در دفتر وی برگزار شد.

رهبران ائتلاف ملی عراق در این نشست با صدور بیانیه ای خطاب به مردم عراق اعلام کردند: "این تلاش های شما برای اصلاح وضع کشور نباید به تخریب مؤسسه های دولتی و تعطیلی آنها منجر شود."

در ادامه این بیانیه آمده است: "فرماندهی کل نیروهای مسلح، ارتش قهرمان ما، نیروهای مجاهد بسیج مردمی و ملت بزرگ عراق باید در یک صف قرار گیرند. ما باید در برابر مسائلی که امنیت ملی  و زندگی هموطنان عراقی را تهدید می کند، با یکدیگر متحد شویم. جبهه اصلی ما در نبرد با گروه های تروریستی است. ما باید برای مبارزه با تروریسم و اجرای اصلاحات ریشه ای در سریع ترین زمان ممکن با هم متحد شویم."

در بخش پایانی این بیانیه آمده است:"بسیاری از دشمنان ما در کمین نشسته اند. آنها خیر عراق را نمی خواهند و می خواهند از وضع فعلی کشور به نفع خود بهره برداری کنند. هجوم به ساختمان مجلس و حمله به نمایندگان نقض آشکار قانون است. ملت عراق باید در برابر خطر دشمنان این کشور هوشیار باشند و اعتبار مؤسسه های دولتی و قانونی را محترم شمارند."

در تحولی دیگر، وزارت کشور عراق امروز با صدور بیانیه ای از مردم  این کشور خواست با تمام سازمان های امنیتی و خدماتی همکاری کنند و از هر گونه  اقدام ضد امنیتی و تخریب اموال عمومی خودداری کنند.

در بیانیه وزارت کشور آمده است: "با نزدیک شدن سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) نیروهای امنیتی تلاش گسترده ای را برای حفظ امنیت مرقد مطهر می کنند. از شهروندان می خواهیم با مؤسسه های امنیتی و خدماتی نهایت همکاری را داشته باشند و اجازه ندهند تروریست ها و گروه  های تروریستی از این فرصت برای از بین بردن امنیت شهرها استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار