گاردین گزارش داد:

صدور مجوز برای جاسوسی از رایانه مظنونان برای اف‌بی‌آی و اختلاف نظرها در اینباره

اعطای اختیارات گسترده‌ به پلیس فدرال آمریکا برای هک کردن رایانه افراد مظنون، موجب بروز اختلاف نظرهایی‌ در اینباره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: دادگاه عالی آمریکا اختیارات گسترده‌ای برای هک کردن رایانه افراد مظنون به اف بی‌آی داده که موجب بروز اختلاف نظرهای زیادی شده است. 

این روزنامه انگلیسی افزود: کنگره آمریکا هفت ماه فرصت دارد تا مانع از افزایش احتمالی اختیارات دولت در زمینه هک کردن رایانه افراد مظنون شود. 

دادگاه عالی، این هفته به درخواست اف بی‌آی حکمی صادر کرد که بر اساس آن قضات فدرال قادر خواهند بود درصورتی که مظنونان تلاش کنند محل خود را مخفی نگاه دارند، مجوز هک کردن رایانه‌های آنان را صادر کنند. 

علاوه بر آنکه اگر رایانه‌ای هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته باشد، اف بی‌آی قادر خواهد بود مجوز نفوذ به آن را بدون توجه به هویت مالکش دریافت کند. 

تغییرات قانون موسوم به «قانون ۴۱» اول دسامبر اجرایی خواهد شد مگر آنکه کنگره مانع اجرای آن شود. سناتور رون وایدن، عالی رتبه‌ترین سناتور دموکرات در کمیته جاسوسی سنا، روز جمعه به گاردین گفت قصد دارد لایحه‌ای برای ممانعت از اجرای این قانون ارائه کند. 

اف بی‌آی خواستار اختیارات جدیدی است تا بتواند رایانه‌ها را هک کند و اقدامات نظارتی به انجام رساند. 

وایدن گفت وی معتقد است مجریان قانون نباید اجازه داشته باشند چنین اقدامات نظارتی گسترده‌ای را به انجام رسانند. وی افزود: حکمی که یک قاضی صادر می‌کند می‌تواند میلیون‌ها رایانه را شامل شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار