به جریان افتادن پرونده 783 مورد فساد رییس جمهور آفریقای جنوبی

پرونده سنگین فساد اقتصادی جاکوب زوما دوباره به جریان افتاد.

به جریان افتادن پرونده  783 مورد فساد رییس جمهور آفریقای جنوبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، دادگاه عالی آفریقای جنوبی تصمیمِ چشم پوشی از اتهامات گذشته علیه جاکوب زوما، رئیس جمهور این کشور را رد کرده است.این تصمیم به بازگشایی مجدد پرونده وی منجر می‌شود.

بر این اساس، این دادگاه امروز حکم داد تصمیم هفت سالِ پیش مبنی بر چشم پوشی از 783 اتهام فساد علیه رئیس جمهور این کشور غیرمنطقی بوده و باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

این تصمیم توسط دادستانی ملی در آوریل 2009 گرفته شد و راه را برای آغاز دوره رياست جمهوری زوما که همان ماه انتخاب شده بود هموار کرد.

بر اساس این گزارش، تصمیم دادستانی ملی در آن زمان بر پایه یک رهگیری تلفنی گرفته شده بود. تیم حقوقی زوما احتمال می‌داد اتهامات علیه وی توطئه سیاسی باشد.

حکم اخیر دادگاه عالی آفریقای جنوبی بهانه‌ای به دست مخالفان زوما داده تا برای کناره گیری وی از قدرت و خروجش از کنگره ملی آفریقا، بر حزب حاکم در این کشور فشار بیشتری وارد آورند.

این حکم به طور خودکار نمی تواند به معنی طرح مجدد تمام اتهامات علیه زوما باشد زیرا تنها دادستانی کشور باید درباره این موضوع تصمیم گیری کند.

زوما پیشتر به اتهام سوءاستفاده از منابع دولتی با اعتراض نمایندگان پارلمان مواجه شده و احزاب مخالف دولت نیز خواهان استعفای وی شده بودند. اخیرا هم اعضای ارشد کنگره ملی آفریقا حمایت جدی از زوما نشان نداده اند.

با صدور این حکم جدید انتظار می رود آفریقای جنوبی در ماههای آتی با تنش‌های سیاسی مواجه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار